Cifra scazuta pare surprinzatoare in contextul in care in luna aprilie a acestui an a circulat zvonul conform caruia Continental realizeaza o relocare de personal la Timisoara, dupa inchiderea unei fabrici din Franta. Insa, la acea data, conducerea fabricii timisorene a motivat cresterea volumului de recrutare prin numarul mare de muncitori romani care aleg sa paraseasca grupul.

“In ceea ce priveste stirea conforma careia Continental ar reloca productia unor fabrici inchise in Franta si Germania in Timisoara, tot ceea ce va pot spune este ca nu a fost demarat acest proces. Este adevarat ca in Timisoara am crescut ca volum de productie, insa nu ca urmare a relocarii vreunui proiect”, afirma Anica Stoica (foto), head of human resources Continental Automotive Romania.

Ea declara ca numarul de angajati ai Continental a crescut in 2009, fara a oferi o cifra precisa. Cu toate acestea, seful fabricii de la Timisoara afirma in luna aprilie ca grupul angajeaza in jur de 1.200 de persoane.

In cazut diviziilor Continental AG de la Sibiu, numarul de angajati a crescut de la 1.000, la sfarsitul lui 2008, la 1200, in 2009, spune Lacramioara Daraban, HR manager Continental Automotive Sibiu.

“Toate recrutarile au fost realizate in-house, fara ajutorul unei companii specializate in recrutare. Pentru industria automotive, deci si pentru Continental, anul 2009 a fost unul benefic din punct de vedere al recrutarilor, deoarece am gasit o plaja larga de personal calificat din care am putut alege”, completeaza Stoica.

Pentru diviziile sibiene, recrutarea de specialisti a inclus chiar punerea in practica a unor procese de relocare, din cauza ca piata fortei de munca locala nu furnizeaza suficiente resurse umane pentru nevoile Continental AG. “Am relocat personal din jurul Sibiului si din alte judete. Pentru acestia am oferit un pachet de relocare financiar de baza, dar ne-am axat si pe scoaterea in evidenta a beneficiilor de ordin geografic si cultural pentru cei relocati”, a spus Daraban.

Desi piata de automotive a fost aprig lovita de criza, reprezentantii Continental AG sustin ca nu au taiat salariile nici unui angajat. Desi reprezentantii Continental nu au afirmat cu precizie daca au efectuat mariri salariale in acest an, ei mentioneaza ca procentul de crestere salariala se acorda pe baza de performanta, toate salariile fiind ajustate anual in acord cu inflatia. In urma unei evaluari anuale (octombrie – ianuarie), maririle salariale aferente performantelor anului 2009 vor fi acordate la inceputul anului viitor.

Pentru cei care lucreaza pe pozitii manageriale (middle si top level) compania acorda ca bonusuri: laptop, telefon, masina si cursuri specializate, de instruire. Tot personalul beneficiaza de asigurare medicala privata, bonuri de masa, activitati sportive platite de companie sau diverse discounturi la anumiti furnizori.

In ceea ce priveste training-ul, compania s-a axat pe furnizarea unor training-uri pentru imbunatatirea cunostintelor tehnice. “Am continuat sa furnizam si training-uri de soft-skills, insa acestea au fost coordonate de departamentul de HR, unde avem personal competent pentru instruire”, subliniaza Stoica.

O mare parte dintre actualii angajati ai companiei primesc training chiar de pe bancile facultatii, plaja din care Continental isi recruteaza majoritatea inginerilor. “Continental colaboreaza indeaproape cu majoritatea centrelor mari universitare. Targetam potentiali angajati inca de pe bancile facultatii. Le oferim stagii de practica, contracte de munca part-time si burse private pe parcursul studiilor. Oferim anual peste 20 de astfel de burse”, afirma Stoica.

Compania ofera astfel programe de masterat in Timisoara si Iasi si proiecte de diploma in toate centrele universitare din Romania. Pentru stimularea cercetarii, Continental a investit 200.000 de euro in laboratoare de cercetare in Sibiu si Timisoara.

Cu aproape 7.000 de angajati, corporatia Continental, formata din diviziile Automotive Group si Rubber Group, activeaza in opt unitati de productie, situate in cinci locatii, in Romania. La nivel international, compania a pierdut 189,8 milioane euro in al doilea trimestru al acestui an, dupa un profit net de 194 milioane euro, in perioada echivalenta din 2008.
Doar o treime dintre studentii romani prefera un job in tara




Doar o treime dintre studentii romani prefera un job in tara

Doar o treime dintre studentii romani prefera un job in tara