Astfel, peste 27% dintre respondenti afirma ca vad o oportunitate si o metoda de reducere a costurilor in consilierea si schimbul de informatii profesionale intre angajati, in timp ce 50% dintre companii afirma ca inca nu au in plan dezvoltarea unui astfel de sistem.

Rezultatele studiului difera in functie de marimea companiei, ponderea acestor tipuri de programe crescand cu doua procente in campanile de mari dimensiuni (peste 10.000 de angajati) si scazand cu patru procente in cazul companiilor de mici dimensiuni (mai putin de 1.000 de angajati). In plus, doar 45% dintre companiile de mari dimensiuni sustin ca vor implementa pe termen mediu coaching-ul intre angajati, fata de 52% dintre companiile de mici dimensiuni care au o astfel de strategie.

In ceea ce priveste companiile care nu au un sistem de invatare experiential, prin coaching, de la colegii de munca, 60% dintre respondenti sustin ca sunt interesati de implementarea programului, in timp ce aproape o treime dintre companii sustin ca nu cunosc suficient modalitatea de coaching inter-profesionala.

“Din moment ce mai putin de o treime dintre organizatiile participante la studiu au implementat un program de coaching inter-profesional, si doar o fractiune dintre acestea au dezvoltat si instrumente de masurare si de evaluare a rezultatelor acestui program, nu este de mirare ca majoritatea companiilor nu isi dau seama de potentialul si de beneficiile coachingului reciproc, intre angajati”, sustine unul dintre realizatorii studiului, Holly Tompson.

“Totusi, companiile care folosesc acest sistem de invatare raporteaza rate de crestere a motivatiei personalului si a productivitatii. Companiile realizeaza beneficiile materiale avute de pe urma acestui coaching, mult mai ieftin decat onorariul unor experti adusi din afara companiei”, completeaza Tompson.

Studiul a fost realizat pe un esantion de 355 de companii din SUA, in luna octombrie a acestui an.