Astfel, peste 83% dintre organizatiile respondente, cu un numar mai mare de 10.000 de angajati, recunosc importanta acestor abilitati, in timp ce doar 72% dintre companiile cu 100-1.000 angajati apreciaza aceasta forma de training.

Cea mai uzitata metoda pentru identificarea abilitatilor nontehnice, de persuasiune si comunicare la angajati se face intern, prin intermediul departamentului de resurse umane, peste 57% din companii admitand ca specialistii in HR aloca timp descoperirii si dezvoltarii acestor abilitati in randul angajatilor. Doar 15% dintre companii apeleaza la o firma specializata care sa moasoare abilitatile nontehnice ale angajatilor.

“Abilitatile de comunicare si persuasiune pot fi un factor diferentiator in lumea business-ului si pot duce la imbunatatirea performantelor unei companii. Mai important decat activitatea desfasurata este cum este personalistate si caracterul celui care munceste. Chiar daca unii angajati au competente tehnice superioare, dar nu sunt buni comunicatori, odata pusi sa lucreze in echipa, toate competentele lor vor fi egale cu zero”, sustine Eric Davis, unul dintre realizatorii studiului.

In ceea ce priveste dezvoltarea soft-skills in cadrul companiei, 64% dintre respondenti deruleaza training-uri de leadership si munca in echipa, 60% - coaching, 53% - managementul timpului, in timp ce alti 49% pun accent pe alte tipuri de training-uri de comunicare.

In companiile performante primeaza trainingurile pentru imbunatatirea abilitatilor de leadership (65%), urmate de instruire pentru imbunatatirea lucrului in echipa (64%). Comparativ, in companiile cu performante financiare scazute, lucrul in echipa este unul dintre training-urile preferate in proportie de 61%, in timp ce coaching-ul atrage este 54% dintre respondenti.

Studiul a fost realizat in lunile septembrie si octombrie pe un esantion reprezentativ de 358 de companii.