Avalansa de antreprenori tineri va continua sa fie o tendinta a anului 2010, in conditiile in care companiile planuiesc sa angajeze cu 7% mai putini absolventi din generatia ce va iesi din facultati in 2010, comparativ cu numarul de angajari din randurile absolventilor 2009, potrivit unui raport al Asociatiei Nationale a Colegiilor si Angajatorilor (National Association of Colleges and Employers).

Media anuala a celor care au decis sa isi construiasca propria afacere a crescut cu 9% in trimestrul trei al anului trecut, fata de 5% in ultimul trimestru al anului 2008, potrivit companiei furnizoare de servicii de outplacement, Challenger, Gray and Christmas.

“Tinand cont de starea economiei si de dinamica cerere-oferta de pe piata fortei de munca, este de asteptat ca multi tineri sa se indrepte catre antreprenoriat. Este mult mai usor sa iti faci curaj sa incepi o afacere proprie cand pe piata fortei de munca nu ai multe alternative de angajare”, afirma Bo Fishback, vicepresedintele Kauffman Foundation, o organizatie non-profit care promoveaza antreprenori.

Consiliile scolare sustin initiative absolventilor admitand ca este mult mai usor pentru un tanar sa inceapa propriul business cand nu are pe umeri greutatile financiare si familiale cu care se confrunta adultii. In plus, tinerii au crescut in perioada boom-ului tehnologic si se pot adapta cu usurinta noilor forme de comunicare si noilor piete deschise afacerilor in online.

Pe de alta parte, antreprenorii anului 2010 trebuie sa infrunte pericolele crizei, pregatita sa ii loveasca mai puternic pe cei la inceput de drum. “Abilitatile de antreprenor nu se compara cu nimic din ceea ce absolventii au invatat si au deprins in facultate”, afirma Susan Amat, directorul executiv al unui program de antreprenoriat.

Programele de antreprenoriat furnizeaza servicii de consiliere - de la dezvoltarea unei idei a business-ului la sfaturi despre scrierea unui plan de afaceri, pana la intelegerea pietei in care antreprenorul isi doreste sa activeze.