Astfel, 51% dintre totalul ofertelor de angajare au fost ocupate de angajatii companiilor, fata de 39%, in 2008, si doar 34%, in 2007, potrivit studiului realizat de compania de recrutare si consultanta in resurse umane CareerXroads. Studiul a fost efectuat pe un esantion de 41 de companii care reunesc 1,8 milioane de angajati americani.

In schimb, in privinta celor 49% dintre posturile ocupate prin recrutari externe, scrisorile de recomandare au reprezentat un punct forte al dosarului de angajare in 27% din cazuri, un procent similar cu cel inregistrat in 2008. Site-urile de recrutare si instrumentele de triere a CV-urilor aplicantilor au facilitat 22%, respectiv 13% din totalul angajarilor din afara companiei.

“Candidatii pot accesa cu incredere site-urile companiilor
pentru a cerceta oferta de slujbe, insa, in momentul in care se decide sa aplice, networkingul (n. red. reteaua de cunostinte) reprezinta cel mai important atu”, afirma Mark Mehler, co-fondatorul CareerXroads.

Cu toate acestea, platformele de recrutare online CareerBuilder si Monster.com, doua dintre cele mai importante site-uri de recrutare, au inlesnit angajarea a 42%, respectiv 12% dintre respondenti. Agregatoarele de site-uri de recrutare au plasat inca 10% dintre candidati pe posturile vacante.

Studiul releva ca 48% dintre respondenti estimeaza o crestere a numarului de oferte de angajare in 2010, 41% sustin ca nu piata fortei de munca se va mentine in aceeasi parametri, in timp ce numai 11% se arata pesimisti privind nivelul recrutarilor.

Departamentul de munca american (Labor Department) a afisat un numar de 2,5 milioane de posturi scoase la concurs in ultima zi lucratoare a anului trecut. Rata lunara de oferte de job-uri a inregistrat o usoara crestere – 0,1%, ajungand la 1,9% - in luna ianuarie 2010, fata de 1,8% in ultima luna a anului 2009.