Insa, pentru a avea succesul scontat, oamenii de HR recomanda bazarea argumentelor pe urmatorii factori:
1. Climatul economic al industriei din care provine angajatul. Astfel, solicitantul cresterii salariale trebuie sa se informeze in privinta starii economice, a ratei somajului in industria respectiva si a nivelului cererii prognozat de economisti, pentru anul in curs.
2. Coordonatele economice ale companiei angajatoare. In momentul in care negociezi o marire salariala, trebuie sa poti intelege politica si mecanismul de impartire a cheltuielilor in organizatia din care provii. Fara date despre productivitatea per angajat, cifra de afaceri, profit pe anul trecut si planurile de reinvestire a profitului, poti ajunge sa ceri un salariu nerealist de mare, sau dimpotriva, o crestere insuficienta raportat la nivelul productivitatii angajatilor.
3. In cazul in care esti candidat pentru un viitor post in companie, este bine de stiut care este nivelul salarial atat la nivel de piata, cat si la nivelul politicii de salarizare a companiei, pentru job-ul dorit. Exista companii care ofera salarii sub media pietei, dar care ofera mariri salariale consistente daca angajatul demonstreaza performanta in primul an de la angajare. De asemenea, sunt companii care oferteaza o remuneratie mai mare decat media pietei, dar care pretind un bagaj bogat de cunostinte si disponibilitatea de a lucra suplimentar.
4. Negocierea salariala depinde substantial de tipul de politica de remunerare a companiei si de ceea ce ofera candidatul din punct de vedere informational si al disponibilitatii de a se mula pe nevoile de business ale companiei.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: