"Motivele cresterii au fost exploatarea mai buna a unor branduri si sprijinirea unor produse nou lansate, la care am avut sansa sa fim printre primii care au lansat generice pe piata", a declarat directorul general al companiei, Cristina Garlasu, potrivit Mediafax.

Compania a lansat anul trecut patru produse. Cel mai bine vandute produse din portofoliul Dr. Reddy's Romania sunt medicamente gastroenterologice, analgezice si oncologice.

Cu toate acestea, Dr. Reddy's Romania nu a reusit sa atinga targetul stabilit pentru anul fiscal in curs, de 19 milioane de dolari.

"Principalele probleme care au blocat posibilitatea noastra de a atinge targetul stabilit au fost lipsa cronica de fonduri din sistem, termenele de plata exagerat de mari la nivel de farmacii si lipsa posibilitatii farmacistilor de a-si reinnoi stocurile cu frecventa si in consistenta dorita. De aici necesitatea unor adevarate tururi de forta in ce priveste sprijinirea sistemului, pe care, alaturi de celelalte companii farmaceutice, continuam sa il creditam", a adaugat Garlasu.

Ea a spus ca profitul companiei a fost in scadere, din cauza provizioanelor legate de taxa clawback, neprecizand valoarea castigului.

"Profitul a fost in scadere din cauza provizioanelor facute in legatura cu taxa de clawback, dar Romania continua sa fie o piata profitabila pentru corporatia Dr. Reddy's, datorita politicii prudente de costuri si a atingerii unei mase critice de vanzari pentru produsele profitabile", a precizat directorul general al companiei.

Guvernul a introdus in 2009 sistemul "clawback", care obliga toate companiile farmaceutice de pe piata romaneasca sa finanteze sistemul public de sanatate cu o suma reprezentand intre 5% si 11% din veniturile realizate din vanzarea produselor.

Dr. Reddy's Romania vrea sa aduca pe piata locala pe parcursul anului fiscal urmator cinci produse noi.

Citeste si:

In acest context, compania estimeaza pentru anul fiscal 2011/2012 o crestere similara a cifrei de afaceri cu cea din perioada aprilie 2010-martie 2011, respectiv de peste 20%.

"Ne propunem sa mentinem profitabilitatea operatiunilor pe aceasta piata si sa exploatam la maximum lansarea unor noi molecule incepand cu luna aprilie. Speram sa inchidem anul fiscal urmator cu acelasi ritm de crestere a vanzarilor", a afirmat Garlasu.

Dr. Reddy's are 55 de angajati in Romania. Compania vrea sa angajeze inca 25 de persoane pana la sfarsitul lunii mai.
"Pe termen lung, ca toti jucatorii din piata de farmaceutice, speram intr-o redresare financiara, intr-o asumare reala de catre cei responsabili a rolului sanatatii pentru societate si respectiv o finantare corecta ca procent din PIB, dar mai ales la nivelul cerintelor pietei farmaceuticelor", a spus Garlasu.

Directorul general al Dr. Reddy's Romania a mentionat lipsa de predictibilitate de pe piata locala ca diferenta fata de alte tari in care compania este prezenta.

"Ceea ce difera in mod categoric este predictibilitatea altor piete pe care compania opereaza si care permit o mai buna planificare a autorizarii si lansarii de noi produse precum si o evaluare mai corecta a posibilitatilor de crestere a cifrei de afaceri", a precizat reprezentantul companiei.

Producatorul indian a intrat pe piata din Romania in 1995, cu portofoliile de medicamente generice gastroenterologice si analgezice.

Dr. Reddy’s Laboratories este o companie farmaceutica infiintata in 1984 si produce medicamente, substante farmaceutice active si produse biotehnologice pe care le comercializeaza in India, Statele Unite, Europa si Rusia.

In Europa, Dr. Reddy's activeaza pe pietele din Germania, Spania, Italia, Romania, Bulgaria si Marea Britanie.