"Din cei 20 de kilometri ai proiectului, doar o portiune de 5 km a fost pusa la dispozitia Colas, in data de 12 iulie 2010. Colas a mobilizat toate resursele necesare si a efectuat lucrari pe aceasta portiune din acel moment. In data de 22 martie, compania a primit al doilea tronson, de 1,2 kilometri, si autorizatia de constructie necesara, care permite Colas sa inceapa imediat lucrarile. In ceea ce priveste sectiunea de 14 km ramasa, al carei traseu trebuie modificat in urma sapaturilor arheologice din 2009, Colas asteapta o decizie oficiala privind ruta finala, apoi incredintarea terenului si emiterea autorizatiei de constructie", a anuntat constructorul francez intr-un comunicat remis Mediafax.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a notificat marti compania sa remedieze pana la 15 aprilie deficientele constatate la constructia tronsonului de autostrada Cernavoda-Medgidia, in caz contrar urmand sa rezilieze contractul.

"Colas colaboreaza activ cu CNADNR pentru a gasi solutii care sa permita progresul acestui proiect", se mai arata in comunicat.

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat la inceputul lunii martie ca firma franceza Colas a a solicitat institutiei pe care o conduce suplimentarea valorii contractului cu opt milioane de euro intrucat traseul autostrazii a fost schimbat.

Citeste si:

Boagiu a anuntat ca institutia ar putea rezilia acordul cu compania franceza, care a castigat contractul de 224 milioane euro pentru constructia tronsonului de autostrada Cernavoda-Medgidia, intrucat aceasta "refuza sa lucreze". Ea a spus in mai multe randuri de la inceputul acestui an ca autostrada va fi deschisa circulatiei in aceasta vara, chiar daca lucrarile nu vor fi incheiate in totalitate.

Potrivit Colas, contractul de proiectare si constructie a tronsonului Cernavoda-Medgidia a fost castigat in martie 2009 iar compania a primit autorizatia pentru a incepe lucrarile la 4 iunie 2009. Proiectul trebuia initial sa fie finalizat in termen de doi ani iar terenul urma sa fie pus la dispozitia companiei la 15 iunie 2009, mai arata constructorul francez.

Colas, cu venituri de 11,6 miliarde euro in 2009, este parte a grupului Bouygues, care deruleaza operatiuni in industria constructiilor, imobiliare, energie, media si telefonie.

Compania Colas a mai efectuat lucrari de drumuri in Romania, cum ar fi tronsonul de autostrada Lehliu-Drajna, care face parte tot din autostrada spre Constanta, drumul national Urziceni-Buzau, DN 17 Sadova-Gura Humorului-Suceava, DN 6 Caransebes-Lugoj sau DN 21 Slobozia-Drajna.