"In momentul de fata preferam sa ne extindem in provincie, decat sa aducem pe piata noi branduri; concret, planuim sa deschidem magazine in Cluj, Timisoara, Constanta. Insa, dat fiind ca fiecare magazin nou presupune o investitie mare, extinderea la nivel local nu se va face neaparat anul acesta", a declarat pentru wall-street.ro Srdjan Kovacevic.

Planul sefului Alsa Boutiques este sa se extinda treptat, intrucat deschiderile de magazine nu reprezinta o strategie de crestere sanatoasa.

"Ne vom extinde in functie de cat ne va permite profitul. Totusi, lansarea de magazine in tara este o prioritate pentru noi, mai ales in ceea ce priveste brandul Max Mara", a mentionat acesta.

Valoarea medie a investitiei pe metru patrat intr‑un magazin de lux, unde dimensiunea optima este de circa 200 mp, este de 2.000 – 4.000 euro/mp, dupa cum sustine proprietarul grupului de marci de lux.

Alsa Boutiques, care a avut anul trecut afaceri de circa 3 milioane euro, include brandurile Max Mara, Ermenegildo Zegna, Emporio Armani, Coccinelli, Marella si Pal Zileri.

Pentru 2011, Kovacevic estimeaza ca grupul va inregistra o cifra de afaceri de aproximativ 4,5 milioane euro si o rata de profitabilitate de 10%, ca urmare a deschiderii recente a unui magazin nou.

Citeste si:

"Sectorul de fashion retail este foarte ingust din punct de vedere al profitului, valoarea acestuia in industria de profil, la nivel mondial, incadrandu-se intre 0 si 10%", potrivit lui Srdjan Kovacevic.

Din totalul veniturilor obtinute de companie, brandurile Max Mara si Ermenegildo Zegna aduc, in mod egal, cea mai mare parte din business - 70%.

In prezent, grupul opereaza sapte magazine in Bucuresti.

Anul 2010 a fost marcat pe segmentul de fashion de inaugurarea francizei Emporio Armani.

Radiografia luxului: Analiza pe 5 sectoare

Radiografia luxului: Analiza pe 5 sectoare

Sursa foto: Dsscontractor