"In ultimii ani piata a fost foarte dinamica, inregistrand un ritm de crestere anual de doua cifre, insa in 2010 a inregistrat un usor recul", a declarat pentru Mediafax Daniel Barbulescu, director de marketing al departamentului de alimente si inghetata pe Europa Centrala si de Sud in cadrul Unilever.

El a adaugat ca dintre segmentele pietei vanzarile de ceai negru si de infuzii au scazut cel mai mult la nivelul anului trecut.

"Segmentul care a crescut a fost cel al ceaiului verde, datorita perceptiei pozitive de care se bucura in randul consumatorilor romani", a spus Barbulescu.

Reprezentantul Unilever a adaugat ca romanii prefera, pe langa ceaiul verde, infuziile de fructe si, in ultima perioada, ceaiul alb.

Citeste si:

In Romania consumul de ceai pe cap de locuitor ramane insa foarte scazut, in comparatie cu alte state europene, ajungand la aproximativ trei litri pe an.

"Suntem foarte departe de tari precum Rusia, unde se beau in medie 50 de litri de ceai /capita, sau Polonia, unde consumul pe cap de locuitor este de 70 de litri. Motivele unor diferente atat de mari sunt traditia si obiceiurile de consum diferite, Romania nefiind o tara in care consumul de ceai sa fie traditional", a spus Barbulescu.

El a mai aratat ca vanzarile Lipton "au crescut considerabil" in ultimii ani, fara sa precizeze valoarea acestora. Evolutia a fost sustinuta de investitiile in comunicare si pentru marirea portofoliului de produse.

Unilever, al doilea mare producator de bunuri de larg consum din lume, este prezent pe piata romaneasca prin intermediul subsidiarei Unilever South Central Europe, care coordoneaza regiunea formata din Romania, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Albania, Macedonia si Republica Moldova.