Potrivit ShopperTrends, consumatorii romani opteaza in alegera magazinelor din comertul modern pentru usurinta cu care ajung la locatie. Pe lista preferintelor se mai afla sortimentatia si modul in care produsele sunt aranjate in rafturi, varietatea acestora (atat ieftine, dar si speciale sau premium), in timp ce promotiile ocupa locul noua in acest clasament.

Cu toate acestea, la finalul lunii martie mii de oameni din Vaslui, Targoviste, Arad, Mangalia si Rasnov au venit in 44 de unitati ale unei retele de hipermarketuri pentru a beneficia de o promotie la ulei si zahar. Valabila o singura zi, oferta presupunea ca, pentru fiecare ambalaj de 2 litri de ulei cumparat, magazinul oferea cadou inca unul identic, in valoare de 12,2 lei. Rezultatul: aglomeratie, tipete si geamuri sparte, informeaza Gandul.

Pe de alta parte, studiul realizat de Nielsen releva faptul ca numarul mare de promotii din 2009 si 2010 ar putea genera o continuare a scaderii loialitatii fata de branduri, cel mai afectata de aceasta tendinta fiind categoria dulciurilor. La polul opus se situeaza cafeaua ambalata si produsele de ingrijire personala, categorii cu un mare grad de loializare a consumatorilor in situatii de indisponibilitate la raft.

Modern vs. traditional

Comertul modern si-a continuat ascensiunea, atat din punct de vedere al implicarii cumparatorilor si bugetelor acestora, cat si ca extindere geografica, cu peste 100 de magazine deschise anul trecut. In 2010 supermarketurile au reprezentat motorul de crestere, cu peste 40 de noi deschideri. Hypermarketurile, supermarketurile si discounterii detin ponderea cea mai mare din total comert - 48%, urmate de magazine alimentare (46%) si chioscuri (2%). Cititi si Cronica unei piete in plin boom. Cine a desenat harta retailului modern in ultimii 10 ani

Cronica unei piete in plin boom. Cine a desenat harta retailului modern in ultimii 10 ani

Cronica unei piete in plin boom. Cine a desenat harta retailului...

63% din buget este cheltuit pe produse proaspete

Citeste si:

Bugetul lunar de cheltuieli s-a mentinut la nivelul din noiembrie 2009, o mare parte din acesta fiind directionat catre produsele proaspete (63%). Spre comparatie, Spania aloca pentru aceeasi categorie de produse 51% din bugetul lunar, Bulgaria -49%, Polonia-47%, Austria-45%.

"Romanii au renuntat la investitiile in haine, electrocasnice, masini. Au redus frecventa cu care ies in oras, insa nu fac rabat atunci cand vine vorba de mancare. Frecventa cumparaturilor mari a scazut, insa romanii nu si-au pierdur apetitul pentru cumparaturi", explica Bogdana Baltasiu, client service manager consumer research Nielsen Romania.

In Bucuresti scaderea cheltuielilor la nivelul intregului buget a fost de aproximativ 5%. Astfel, din 729 lei alocati pentru cheltuieli totale 469 lei sunt directionati spre produse proaspete.

Primele taiate de pe lista - vinul spirtoasele si berea

Daca in 2009 cresterile de preturi erau remarcate de mai putin de jumatate dintre cumparatori, anul trecut 3 din 4 respondenti au remarcat aceste cresteri. Astfel, cheltuielile cu unele produse precum alcoolul, snacks-urile si bauturile carbonatate au fost reduse sau chiar eliminate.

Studiul ShopperTrends a fost realizat in perioada octombrie - noiembrie 2010, prin interviuri fata in fata cu principalii cumparatori din gospodarie, cu varsta cuprinsa intre 15 - 65 de ani. Structura geografica a interviurilor s-a impartit astfel: un total de 1.200 de respondenti din care 300 in Bucuresti, cate 100 de interviuri in orase precum Iasi, Cluj Napoca, Timisoara, Constanta, Brasov si Ploiesti si cate 60 de respondenti din Arad, Targu Mures, Ramnicu Valcea, Piatra Neamt si Targoviste.