“De la managerul de corporatie pana la femeia de afaceri care incearca sa isi construiasca propria companie, oamenii isi doresc sa realizeze anumite lucruri, doar ca nu dispun de timpul necesar. In schimb, sunt dispusi sa plateasca pe cineva care sa se ocupe eficient de astfel de afaceri”, arata Francesca Barba, CEO Radosa, unul dintre cei mai mari jucatori europeni din piata serviciilor de lux, care se va lansa in Romania la sfarsitul acestei saptamani.

Un serviciu de concierge include externalizarea informatiilor, rezervarea unei mese la orice restaurant din lume, rezervarea biletelor la concerte, schimbarea unei rezervari aeriene cand tocmai ai pierdut zborul si te afli intr-un taxi, in drum spre aeroport, oferirea de cadouri sau flori pentru cei dragi, trimiterea unui mesaj unui prieten, ruda sau terta parte, prin telefon, fax sau e-mail, oferirea de recomandari ante- si post-calatorie, cum ar fi informaþii despre vreme si clima, asistenta pasaport si viza, informatii in timp real despre statutul zborului, datele de contact ale ambasadelor si consulatelor, sarbatori nationale, limbi vorbite, fus orar si recomandari vamale.

Oamenii de toate nationalitatile vor folosi un serviciu de concierge la un moment dat, este de parere Barba. De aceea, lansarea Radosa si pe piata locala a venit ca un fapt natural.

Romania este cea de-a doua mare piata din Europa de Est dupa Polonia. Inaintea debutului crizei, Romania a avut cel mai mare potential de crestere a pietei de lux. Dezvoltarea Radosa este factorul cheie dupa care ne-am construit strategia. Unul dintre obiectivele noastre este sa marim aria de acoperire a serviciilor noastre pentru toata regiunea Europei de Est, iar piata romaneasca joaca un rol foarte important la acest nivel”, explica sefa companiei de concierge cu sediul in Paris.

In acest an, Radosa a alocat 50.000 euro pentru a se da dezvolta pe piata locala. Simultan, pe parcursul lui 2011, compania de servicii de lux isi va lansa operatiunile si in alte trei tari din Europa Centrala si de Est.

Compania detine si o platforma de calatorii, un serviciu de concierge si un Club Privat pentru hotelurile de lux care vor sa isi dezvolte imaginea si pozitia in sfera Europei Centrale si de Est, drept pentru care Radosa va dezvolta in egala masura aceste douã extensii ale afacerii.

“Misiunea noastra este sa devenim liderii recunoscuti ai industriei de turism de lux din Europa Centrala si de Est”, arata Francesca Barba.

Cum functioneaza o companie de concierge? Informatiile si rezervarile sunt moderate printr-o singura centrala operatorie. Clientul plateste o cotizatie lunara si ii este oferit un numar de telefon, precum si o adresa de e-mail unde poate trimite intrebari 24 de ore din 24, 365 de zile pe an.

Personalul de concierge incepe imediat cercetarea si, in functie de complexitatea cererii, solutionarea ei poate dura de la cateva minute pana la cateva zile pentru a obtine informatia corecta. Totusi, clientul este informat despre toti pasii urmati si despre existenta unor anumite costuri, pentru a caror operare asistentul va cere acordul clientului.

Citeste si:

Radosa opereaza, in prezent, cu 50 de asistenti de concierge ce lucreaza 24 de ore din 24. Totul se realizeaza in acord cu o retea globala speciala.

“De asemenea, suntem in masura sa ne ajutam clientii din Romania cu asistenta si in alte tari cand apare o urgenta si cu un parteneriat cu peste 100 de hoteluri; putem oferi beneficii speciale pentru clientii nostri care calatoresc la hotelurile partenere”, mentioneaza CEO-ul companiei care furnizeaza servicii exclusiviste de Premium Global Concierge.

Pe plan local, compania urmareste sa castige clienti dintre angajatii mid-level, care au un venit superior, dar si companii care doresc sa le ofere salariatilor sau clientilor servicii de concierge.

Extensia Radosa, www.stylishtravellers.com, conecteaza calatorii in scopuri de business, precum si in scopuri de agrement in dorinta acestora de a explora globul la preturi accesibile. Acesta este un portal online unde fiecare vizitator va gasi exact ceea ce are nevoie: zboruri (de la low-cost la zboruri private), hoteluri (de la cele cu servicii bed and breakfast pana la cele de pe insule), un etalon de zboruri si hoteluri a caror gama se intinde de la cele mai convenabile oferte la cele mai rafinate preferinte pentru lux.

Incepand cu 15 aprilie, versiunea romaneasca va oferi o gama completa de servicii si facilitati membrilor sai, un portofoliu de 150.000 hoteluri catre 15.000 destinatii si o panoplie extinsa de posibilitati internationale de calatorii aeriene. Pe segmentul hotelurilor de lux, Radosa tinteste calatorii “cu stil si femeile pasionate de moda”.

Serviciile oferite de catre departamentul de concierge al operatorului sunt achizitionate de cei cu venituri mari si, prin urmare, contextele economice negative pot provoca un declin in veniturile de top. De aceea, compania va angaja un manager de vanzari calificat pentru a vinde calitatea de membru atat clientilor individuali, cat si pietei corporatiste.

“Vom incepe cu o persoana, intrucat vom avea ca suport permanent un call center de operare complet, de 50 de persoane, deschis 24 ore/7 zile. In functie de rezultatele obtinute, ne vom extinde”, afirma Barba, care estimeaza ca businessul Radosa in Romania va ajunge la maturitate dupa cel de-al treilea an de functionare pe aceasta piata.

In primul an de activitate, compania de concierge va servi 50 de clienti in Romania, urmand ca aceasta cifra sa fie triplata in cativa ani.