In termeni comparabili, vanzarile Carrefour pe piata romaneasca au inregistrat o scadere de 4,1% in primul trimestru, in timp ce la un curs de schimb constant au crescut cu 2%, potrivit raportului financiar al retailerului francez.

Cursul de schimb a avut un impact negativ de 2,6 puncte procentuale in evolutia vanzarilor grupului in Romania.

La nivel de grup, vanzarile au urcat cu aproape 4%, la 24,7 miliarde de euro.

Carrefour a avut o evolutie negativa doar pe piata europeana (excluzand Franta), unde vanzarile au inregistrat un declin de 3,7%, la 7,76 miliarde de euro, in timp ce operatiunile din Asia au crescut cu 16%, la 2,44 miliarde de euro, iar cele din America Latina cu 20%, la 4,58 miliarde de euro. In Franta, piata de origine a grupului, vanzarile au urcat cu 1,3%, la 9,9 miliarde de euro.

Citeste si:

"Carrefour a avut rezultate solide in primul trimestru, continuand evolutia de anul trecut. Avansul vanzarilor a fost sustinut mai ales de America Latina si Asia. In Europa, chiar daca situatia din sectorul de retail a ramas dificila, am consemnat semne incurajatoare in privinta magazinelor Carrefour din Franta, dar si o continuare a evolutiei pozitive din Belgia si Spania", a afirmat directorul general al Carrefour, Lars Olofsson.

In primul trimestru, grupul a deschis sau cumparat 231 de magazine, cu o suprafata totala bruta de 116.000 de metri patrati. Numarul de magazine operate de Carrefour a ramas aproape neschimbat fata de sfarsitul anului trecut, la 15.960 unitati, dupa ce retailerul a vandut sau inchis 208 magazine.

Carrefour detine in Romania 35 de supermarketuri si 23 de hipermarketuri.