Compania Arcon din Sfantu-Gheorghe (Covasna) a inceput sa comercializeze vopsea de la inceputul anului, dupa ce a investit circa un milion de euro in productie.
“Fabrica de vopsele a inceput sa functioneze la inceputul anului, iar capacitate zilnica de productie este de 32 de tone, intr-un singur schimb. Nu imi doresc sa devin un competitor pentru companiile de vopsele, ci sa pot livra o solutie completa de termosistem”, spune Ioan Titeiu, directorul general Arcon, care produce, pe langa vopsea si membrane bituminoase si polistiren.

Singura componenta a termosistemului pe care compania nu o produce este adezivul de polisteren.

“Sunt insa companii care produc adezivi pentru noi, pe care il vindem sub marca proprie”, adauga Titeiu.

In ultima vreme, competitia de pe piata locala de termosistem a inceput sa devina tot mai ridicata, in ciuda faptului ca statul a taiat fondurile pentru programul de reabilitarea termica a locuintelor, dupa ce in 2010 a alocat bani doar pentru finalizarea proiectelor incepute in 2009.
Niciuna dintre companiile de constructii de pe piata locala nu produce toate elementele principalele care compun un termosistem: adezivi, polistiren si vopsea.

Recent, omul de afaceri Marcel Barbut, proprietarul producatorului de mortare uscate si vopsea AdePlast, a demarat o investitie de 4,5 milioane de euro in constructia unei fabrici de polistiren.

Dupa finalizarea proiectului, estimata pentru luna august, compania va putea livra toate produsele principale necesare pentru termosistem.

De asemenea, omul de afaceri Daniel Guzu, unul dintre cei mai cunoscuti antreprenori de pe piata locala, care a fondat si vandut producatorul de vopsea Fabryo Corporation catre fondul suedez de investitii Oresa Ventures, a reinceput sa produca, in 2010, vopsea sub brandul Duraziv, cu care activa deja pe segmentul de adezivi.

Fabrica de vopsea a lui Guzu are o capacitate zilnica de productie de peste 40 de tone, iar investitiile initiale s-au ridicat la circa un milion de euro.

Arcon a inregistrat o cifra de afaceri de circa 23,5 milioane de euro anul trecut, in crestere cu 17% fata de 2009, pe fondul majorarii vanzarilor de membrane la export.

“Chiar daca au fost foarte putine proiecte noi, s-au facut destul de multe reparatii, atat in sectorul industrial, cat si in cel de retail”, mentioneaza Titeiu.

Exporturile in statele aflate in partea de Sud a Romaniei au atins un milion de euro in 2010.

Aproximativ 55% din vanzarile realizate anul trecut de Arcon s-au datorat comercializarii membranelor bituminoase.

In primul trimestru din 2011, vanzarile au inregistrat o crestere fata de perioada similara din 2010 , evolutie care anunta “semne bune” pentru tot anul.

“In primele luni ale anului a fost cerere mare la polistiren pentru ca distribuitorii si-a facut stocuri de teama sa nu creasca preturile”, sustine Titeiu.

Producatorul de materiale de constructii mizeaza pe o crestere cu 15% a cifrei de afaceri in 2011, datorita impactului pe care-l va avea in asupra businessul vanzarea de vopsea.

“Fabrica de vopsele este precum un copil, care trebuie sa creasca. De asemenea, ne bazam si pe dublarea exporturilor, prin intrarea in tari ca Slovenia si Cehia”, mai spune Ioan Titeiu.

Arcon, care dispune de o capacitate de productie anuala de 900.000 de metri cubi de polistiren expandat, a fost infiintata in 1994 la Sfantu Gheorghe, avand la baza capital integral romanesc. In prezent compania are 150 de angajati specializati in sectorul industrial si de constructii.

Cei mai importanti jucatori de pe piata locala de polistiren sunt Austrotherm, Arcon si Swisspor.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri