Licitatia pentru Timisoara-Lugoj a fost castigata de asocierea romano-italiana Spedition UMB-Tehnostrade-Carena SpA Impresa di Costruzioni, cu o oferta de 210,36 milioane lei pentru primul lot (10 kilometri) si de asocierea italiana Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d'Acqua-Cossi Costruzioni, cu o oferta de 445,64 milioane lei pentru lotul doi, in lungime de peste 25 kilometri, potrivit Mediafax.

Ambele loturi sunt contestate de consortiile Confort SA Timisoara/Monteadriano Engenharia E Construcao, Tehnologica Radion/Gabriel Couto/Amandio Carvalho/Lena /Rosas/Arcadis si Construcciones Y Promociones Balzola/Rover Alcisa/Puentes din Spania, potrivit datelor furnizate de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR).

In plus, al doilea lot a mai fost contestat de asocierea romano-franceza Constructii Feroviare Iasi/Colas/Egis Romania.

Lucrarile pentru autostrada Orastie-Sibiu (82 kilometri) au fost impartite in patru loturi, din care primul (24 kilometri) a fost castigat de compania austriaca Strabag, cu o oferta de 551,04 milioane lei. Cel de-al doilea lot (20 kilometri) ar urma sa fie realizat de companiile Straco Grup din Romania si Studio Corona SRL Civil Engineering din Italia, pentru 377,78 milioane lei.

Rezultatul licitatiei este contestat de consortiile Tehnologica Radion/Gabriel Couto/Amandio Carvalho/Lena /Rosas/Arcadis pentru primul lotul, de Max Boegl Romania/Geiger/Tancrad/Primacons pentru lotul doi, si de firma romaneasca J&P-Avax pentru lotul patru.

Initial, a fost contestata si licitatia pentru proiectare si executia lotului unu al autostrazii Lugoj-Deva, de catre asocierea greceasca Aktor/Shapir, dar ulterior aceasta si-a retras contestatia.

Citeste si:

Licitatia pentru autostrada Lugoj-Deva, in lungime de 27,4 kilometri, a fost castigata de consortiul Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d’Acqua- Cossi Construzioni, pentru 681,04 milioane lei.

CNADNR a primit in total 64 de oferte pentru autostrazile Nadlac-Arad, Timisoara-Lugoj, Lugoj-Deva si Orastie-Sibiu, valoarea totala a contractelor fiind de 3,45 miliarde lei.

Doar patru loturi nu au fost contestate, respectiv Nadlac-Arad (doua loturi), lotul trei al autostrazii Orastie-Sibiu si autostrada Lugoj-Deva (prin retragerea contestatiei).

Autostrazile sunt incluse in coridorul IV paneuropean, care incepe in Germania, la Nurenberg, si continua pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. In Romania, traseul trece prin Nadlac, Arad, Deva, Orastie, Sibiu, Bucuresti, Fetesti si Constanta, ruta continuand pana la Istanbul.

CNADNR a reziliat recent un contract de 224 milioane euro atribuit Colas pentru constructia autostrazii Cernavoda-Medgidia intrucat compania franceza nu a finalizat proiectarea autostrazii decat pentru 6 kilometri din cei peste 20 de kilometri ai traseului si nu a obtinut avizele si acordurile necesare, insa a solicitat costuri suplimentare importante si prelungirea termenului de executie cu doi ani.

Firma romaneasca Max Boegl face parte din grupul Max Bögl, unul din cei mai importanti constructori din Germania. Grupul are mai multe proiecte in Romania, cel mai cunoscut fiind realizarea stadionului "National Arena", in parteneriat cu Astaldi (Italia).