Metro este prezent in Romania prin lanturile de magazine Metro Cash & Carry si Real.

Numarul magazinelor Metro Cash & Carry a urcat de la 26 la 30 de unitati, in primul trimestru, iar cel al centrelor Real a stagnat la 25, se arata in raportul Metro privind rezultatele financiare din primele trei luni.

Vanzarile din Europa de Est ale Metro Cash & Carry au crescut cu 2,9%, la 2,5 miliarde de euro. Evaluate in moneda locala, incasarile din regiune au avansat cu 1,8%, mentioneaza raportul.

"In timp ce in Romania evolutia vanzarilor a ramas afectata de conditiile macroeconomice dificile, in Rusia incasarile au inregistrat o crestere de doua cifre, in termeni comparabili", noteaza grupul german.

In ceea ce priveste lantul de magazine Real, incasarile din Europa de Est au scazut cu 1,8%, la 700 de milioane de euro. In moneda locala, vanzarile au coborat cu 2%.

Citeste si:

"Evolutia incasarilor din Romania reflecta conditiile macroeconomice in continuare dificile, dar si baza mai solida din anul trecut", se arata in raport.

La nivel global, divizia Metro Cash & Carry a inregistrat in primul trimestru vanzari de 7,03 miliarde de euro, cu 1,1% mai mari decat in perioada similara din 2010.

Real a raportat, pentru toate regiunile in care are operatiuni, incasari de 2,6 miliarde de euro, in scadere cu 3,5%.

Retailerul noteaza ca atat la Metro Cash & Carry, cat si la Real, performantele au fost influentate negativ de faptul ca Pastele a fost sarbatorit mai tarziu decat anul trecut.

La nivel de grup, vanzarile Metro au stagnat, in perioada analizata, la 15,5 miliarde de euro. Profitul net a avansat cu 7,6%, la 16 milioane de euro.