“Piata materialelor de constructii va suferi o scadere intre 5% si 6%, a precizat Marius Marin, CEO Macon Grup, la seminarul "Mediafax talks about Constructions".

El a adaugat ca, desi preturile la nivelul distribuitorilor au scazut cu 12% in cazul importurilor si cu 11-19% in cazul producatorilor locali in primele patru luni ale anului, investitorii nu si-au pierdut speranta intr-o posibila revenire.

Astfel, Enterprise Investors, fondul de private equity care a investit in perioada 2006-2010 peste 90 milioane de euro in fabrica Macon de la Deva, intentioneaza sa aloce noi fonduri producatorului de BCA.

“In perioada 2011-2015 vor fi alocate fonduri de investitii in valoare de 15 milioane de euro, dintre care, primele 2 milioane de euro vor fi injectate in luna mai a acestui an”, a anuntat Marin.

Tot in 2015 Romania va reusi sa atinga nivelul mediu european de consum de ciment. “Anul trecut am avut un consum de 322 de kilograme pe cap de locuitor si estimam sa ajungem in 2015 la 423 kg, care se apropie de media europeana. Cu toate acestea, europenii au acest nivel mediu de peste 20 de ani, pe cand noi ne-am apucat de construit serios abia recent. In Europa au autostrazi, aeroporturi, porturi maritime, pe cand noi nu. Ar trebui sa consumam dublul acestei cantitati pentru a ajunge la nivelul lor de infrastructura”, a declarat Mihai Rohan, presedintele CIROM.

Citeste si:

El a adaugat ca productia de ciment din Romania a scazut puternic anul trecut, la doar sapte milioane de tone, dupa ce, in 2008, productia ajungea la peste 10 milioane de tone.

“Referitor la productia de ciment in Romania putem observa ca de la sase milioane de tone in 2000 s-a ajuns la 10,6 milioane tone in 2008, dupa care productia a scazut anul trecut cu 11%, la doar 6,92 milioane tone”, a afirmat Rohan.

De asemenea, presedintele patronatului producatorilor de ciment din Romania a precizat ca si vanzarile interne au scazut cu 12%, la 6,85 milioane tone, in timp ce exporturile de ciment au urcat de trei ori.

In prezentarea sa, Rohan a subliniat si ca 40% din totalul productiei de materiale de constructii se indreapta catre reparatii sau lucrari de intretinere si ca acesta poate reprezenta un motor de crestere si in viitor.