In primele trei luni, compania a raportat vanzari, la pret de raft, de 270 de milioane de lei, piata inregistrand in aceasta perioada o valoare de 2,7 miliarde de lei, echivalenta cu o majorare de 5,6% comparativ cu perioada similara din 2010, potrivit datelor firmei de cercetare si studii de piata Cegedim.

Estimam, relativ optimist, ca piata va creste cu 5%, iar noi vom creste cu mai mult de atat”, a spus Dan Ivan (foto), country head al Sanofi-Aventis Romania, intr-o intalnire cu presa.

Seful companiei a precizat ca in ultimele 12 luni, ritmul de crestere a pietei a fost de 18%, dar ca in martie avansul s-a plasat la sub 1%.

De asemenea, Ivan a mai subliniat ca unul dintre factorii care influenteaza piata farmaceutica este fluxul de lichiditati, in conditiile in care producatorii/importatorii de medicamente isi primesc banii inapoi pe marfa dupa 300-360 de zile de la livrarea lor catre distribuitori.

Jumatate din vanzarile companiei sunt generate de produsele originale (protejate de patent), iar restul se imparte in mod egal intre generice (copii ale originalelor sau medicamente iesite de sub protectia patentului) si OTC-uri (produse eliberate fara prescriptie medicala).

Un alt segment de business este cel al vaccinurilor, care produc vanzari de 20 de milioane de lei/an, acoperind 50% din intreaga piata.
“Divizia de OTC-uri va fi un motor de crestere pentru Sanofi-Aventis in Romania si in Europa. Pe segmentul genericelor, vom lansa anul acesta 16 noi produse pe piata romaneasca”, a anuntat Ivan.

In termeni de volume, analgezicul Algocalmin, care de la 1 aprilie se elibereaza cu reteta medicala, continua sa fie cel mai vandut medicament din portofoliul Sanofi-Aventis, cu incasari cifrate la 15 milioane de unitati/an. Algocalmin este urmat de Antinevralgic, Dicarbocalm si No-Spa. Ca valoare, cele mai mari vanzari sunt generate de medicamentul Taxotere.

Citeste si:

Zentiva iese la export dupa 5 ani de pauza

Sanofi-Aventis este prezent pe piata locala atat ca importator, cat si ca producator, prin fabrica Zentiva SA din Bucuresti. Compania franceza a anuntat pentru acest an investitii de 4,7 milioane de euro pentru unitatea de productie, bani care vor merge spre echipamente noi, modernizarea celor si crearea unui laborator de testari.

Unitatea de productie a demarat in martie primele exporturi, cu cinci produse din urologie, tract digestiv si cardio. In total, compania estimeaza o valoare de 2 milioane de euro anul acesta.

In 2010, Sanofi-Aventis a realizat afaceri de circa 260 de milioane de lei si un profit de 57 de milioane de lei, dupa ce in 2009 raportase pierderi de 2,8 milioane de lei.

Fabrica are o capacitate de productie de peste 2 miliarde de tablete, echivalentul a peste 100 de milioane de cutii pe an. In 2006, Zentiva a achizitionat Sicomed, ca mai apoi compania ceha sa intre in grupul Sanofi-Aventis.

[Vezi aici clasamentul primelor 20 de companii farma prezente pe piata locala].

Top 20 jucatori farma in T1. Cresterea pietei locale, franata de creante

Top 20 jucatori farma in T1. Cresterea pietei locale, franata de...

Citeste si:

Zentiva demareaza exportul cu 10 medicamente pentru cinci tari din UE

Zentiva demareaza exportul cu 10 medicamente pentru cinci tari din UE

Zentiva demareaza exportul cu 10 medicamente pentru cinci tari din UE