"La Saint-Gobain Glass Romania, ne adresam pietei regionale din Europa de Sud-Est si realizam exporturi si in alte tari din Europa. La nivelul intregii activitati, am inregistrat in 2010 o cifra de afaceri in crestere cu peste 29% fata de anul anterior. Pe teritoriu pozitiv, profitabilitatea a fost in parametrii bugetati cu bune perspective pentru o evolutie ascendenta in viitor", spune Ovidiu Pascutiu, director general la Saint-Gobain Glass Romania, una dintre companiile prin care francezii sunt prezenti pe piata locala.

Valoarea afacerilor consemnate de companie variaza cu 3% datorita modului de calcul al cursului, care difera de cel folosit de Banca Nationala a Romaniei (BNR).

Aproximativ 60% din afacerile companiei sunt generate de pietele straine din Bulgaria, Turcia, Moldova, Serbia Bosnia si Macedonia.
Saint-Gobain Glass a demarat anul trecut o investitie de circa patru milioane de euro, intr-o linie de productie de sticla laminate, proiect care se va finaliza pana la sfarsitul anului.

“Pentru acest an luam in considerare si posibila demarare a unei alte investitii de sporire a capacitatii tehnologice la linia actuala de sputerizare magnetronica, ce poate fi finalizata in 2012. Aceaste ultime investitii vor permite extinederea gamei de sticle cu proprietati speciale si valoare adaugata mare, fabricate local, incluzand astfel situl din Calarasi pe harta centrelor de productie de interes global al Saint-Gobain Glass”, mentioneaza Pascutiu.

Francezii au investit pana acum peste 170 de milioane de euro in Romania, cea mai mare parte a sumei fiind alocata in ultimii cinci ani.
Cele mai importante provocari pe care le-au intampinat francezii pe piata locala in 2010 au vizat activitatea de productie.

“Pe termen scurt, pe langa obtinerea unei eficiente crescute in productie, o mare provocare pentru noi in 2010 a insemnat sustinerea vanzarilor si implicit a productiei la nivel maxim pe parcursul intregului an. De asemenea, dupa scaderea dramatica a preturilor in 2009, revenirea la un nivel de preturi care sa asigure sustenabilitea afacerii este intotdeauna un proces dificil”, subliniaza Pascutiu.

Citeste si:

In afara provocarilor legate de productie, compania a trebuie sa faca fata si schimbarilor de comportament ale clientilor, care au inceput sa acorde o atentie tot mai mare eficientei energetic a locuintelor si cladirilor de birouri, fata de perioada premergatoare crizei financiare.

“Certificatul energetic isi creste importanta pe piata din Romania si acest lucru este imbucurator pentru noi”, subliniaza directorul general al producatorului de sticla.

Pentru 2011, compania si-a bugetat o crestere a cifrei de afaceri cu circa 10%, bazata in principal pe cresterea vanzarilor sticlelor cu proprietati speciale si valoare adaugata mare, in toate regiunea Europei de Sud-Est.

“Evolutia pozitiva a afacerilor noastre regionale din primul trimestru ne face sa fim optimisti pentru acest an. Economiile regionale dau semne de revenire, iar cererea de sticla din Romania si din intreaga regiune e in crestere”, mai spune Pascutiu.

Unitatea de productie de la Calarasi are o capacitate de productie de sticla float, clara sau colorata in masa de 240.000 de tone pe ani, precum si 10 mp de sticla float pentru productia sticlelor speciale cu acoperire.

Grupul francez este prezent in Romania prin intermediul companiilor: Saint-Gobain Construction Products cu diviziile Rigips, Isover, Weber si PAM (conducte), Saint-Gobain Glass Romania, Saint-Gobain Abrazivi, MTI Impex si Brodene Dahl. Grupul are peste 1.000 de angajati si a avut vanzari de 165,5 de milioane de euro in 2009.