Romania este a treia piata pentru Sarantis, in functie de vanzari, dupa Grecia si Polonia, potrivit Mediafax.

In primele trei luni, Sarantis a inregistrat scaderi ale veniturilor in Romania, Bulgaria si Serbia, iar in Grecia, Polonia, Cehia si Ungaria a avut cresteri.

Profitul EBIT (inainte de dobanzi si taxe) obtinut din operatiuni continue a ajuns aproape de zero, comparativ cu 470.000 de euro in urma cu un an.

Vanzarile din operatiuni continue ale grupului aproape au scazut cu 0,4%, la 49,6 milioane euro, in timp ce profitul EBIT s-a redus cu 46%, de la 3,8 milioane euro la 2,06 milioane euro.

Citeste si:

Profitul EBIT a fost influentat negativ in primul trimestru de cresterea semnificativa a costurilor de productie, atat in Grecia cat si in Europa de Est, in special in Romania, Polonia si Bulgaria, a precizat compania.

Sarantis activeaza in Romania din anul 1996, prin firma Romsar Cosmetics, care a devenit in 2005 Sarantis Romania. Compania detine un portofoliu de produse ce include cosmetice, parfumuri, produse pentru ingrijirea casei si auto, alimente pentru animalele de companie si suplimente alimentare.

In 2007, Sarantis a preluat, prin intermediul diviziei din Romania, producatorul cosmeticelor Elmiplant, pentru 6,5 milioane de euro.