Unul dintre contractele reziliate are o valoare de 85,7 milioane lei, fara TVA, si a fost incheiat cu asocierea SIRD Timisoara/Straco Grup/Genesis International/SCT Bucuresti pentru modernizarea DN 76 Soimus-Baia de Cris (judetul Hunedoara), pe o distanta de 40 de kilometri.

Prima notificare de reziliere a fost transmisa de CNADNR la 24 martie din cauza nerespectarii conditiilor contractuale, iar acordul a fost reziliat la 7 aprilie.

Un alt contract, de 72,4 milioane lei, fara TVA, se refera la modernizarea DN 76 Baia de Cris-Varfurile, pe o distanta de 30 de kilometri. Contractul a fost incheiat cu asocierea spaniola Bahia San Kristobal/Excavaciones Ruiz Y Monedero.

"Consultantul a emis notificarea de remediere pe data de 7 aprilie din cauza nerespectarii conditiilor contractuale, cu termen pana la 21 aprilie", potrivit datelor CNADNR.

Deoarece constructorul nu a remediat probleme semnalate, CNADNR a transmis la 16 mai notificarea de reziliere care a intrat in vigoare la 30 mai.

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat in luna aprilie ca firmele care au castigat contractele de reabilitare a unor tronsoane de pe DN 79 si DN 76 ar putea pierde contractele, daca in 30 de zile nu se "mobilizeaza" sa realizeze lucrarile.

Totodata, CNADNR a trimis la 13 aprilie companiei Astaldi o notificare pentru remedierea problemelor aparute la modernizarea DN 79 Arad - Oradea, pe o distanta de 100 de kilometri. Contractul are o valoare de 266,7 milioane lei, fara TVA si a fost incheiat in 2009.

"Antreprenorul (n.r. Astaldi) a inaintat spre aprobarea consultantului un program de lucrari revizuit care demonstreaza disponibilitatea acestuia de a finaliza executia lucrarilor. De asemenea, au avut loc vizite pe santier si sedinte comune de lucru intre beneficiar (n.r. CNADNR), consultant (n.r. WSP International Sweden AB) si antreprenor, in vederea rezolvarii problemelor anterioare care au condus la nerespectarea termenului contractual initial", arata Compania de Drumuri.

Potrivit CNADNR, reprezentantii BEI au vizitat santierul Astaldi in luna mai pentru a determina situatia actuala a acestui contract si a discuta/analiza cu partile implicate modalitatile de accelerare a executiei lucrarilor.

Citeste si:

Boagiu a vizitat in aprilie santierul si le-a transmis reprezentantilor Astaldi ca se afla "in pericol de reziliere" intrucat au realizat doar 24% din lucrare, in timp ce proiectul avea ca termen de finalizare luna martie.

"In acest context, Astaldi a mobilizat semnificativ materiale, personal si echipamente, astfel incat sa-si respecte angajamentele contractuale si sa finalizeze lucrarile", precizeaza sursa citata.

Societatea de Intretinere si Reparatii Drumuri (SIRD) din Timisoara a fost infiintata in anul 2001, prin externalizarea din cadrul Regionalei de Drumuri si Poduri Timisoara a serviciului mecanizare, iar in anul 2004 firma a fost cumparata de omul de afaceri Ovidiu Tender.

Firma Straco Bucuresti este activa in principal pe piata romaneasca a constructiilor de drumuri si autostrazi, dar mai are activitati in domeniul productiei de mixturi asfaltice si beton. Principalii actionari ai Straco sunt Alexandru Horpos, care detine 37,5% din actiuni, Traian Horpos, cu 27,5%, si Vlad Vamesu, cu 20%.

Firma Genesis International face parte din grupul Straco.

Societatea de Constructii in Transporturi (SCT) Bucuresti desfasoara activitati de constructii si reabilitari de drumuri, poduri si cai ferate. Firma a fost privatizata in 2000 si este detinuta in proportie de 81,9% de CCCF Bucuresti, iar AVAS are 4,56% din titluri.

Firmele Bahia San Kristobal si Excavaciones Ruiz Y Monedero au sediul in Spania si activeaza in domeniul constructilor si reparatilor de drumuri.

CNADNR a mai reziliat un contract in luna aprilie cu compania franceza Colas, care castigase contractul pentru constructia sectorului de autostrada Cernavoda-Medgidia.