Elena Udrea si primarul Brasovului, George Scripcaru, au semnat contractul de finantare, urmand ca apoi sa fie organizata licitatia pentru executarea proiectului.

"E un proiect important pentru oras. Acesta, impreuna cu altele pe care le-am semnat sau le vom semna, face parte din planul integrat de dezvoltare urbana a municipiului Brasov care a fost desemnat pol de crestere economica. In cadrul acestui program operational Brasov a primit 74,3 milioane de euro pentru mai multe obiective strategice de dezvoltare", a spus Udrea.

Valoarea totala a proiectului este de 30.798.669 lei, din care contributia din bugetul local al Primariei Brasov este de 502.386 lei, iar restul de 24,3 milioane lei reprezinta suma nerambursabila finantata prin Programul Operational Regional - Regio.

Cererea de finantare a fost depusa in noiambrie 2010, iar durata de executie a lucrarii este estimata la 15 luni.

In cadrul acestui proiect, urmeaza sa se construiasca o artera rutiera cu doua benzi de circulatie pe sens cu o lungime totala de peste doi kilometri, din care 1,6 kilometri drumuri nou construite si 462 metri drumuri existente, reabilitate si extinse.

De asemenea, proiectul cuprinde amenajarea a patru sensuri giratorii, o trecere la nivel cu calea ferata reabilitata, un pod peste Timisul Sec construit (30 metri lungime), trotuare si piste pentru biciclisti, spatii verzi, trei perechi de statii de transport in comun, un sistem de iluminat public (118 stalpi amplasati) si un sistem de colectare si evacuare a apelor pluviale realizat.

Prin acest proiect se urmareste stimularea cresterii economice la nivelul Polului de crestere prin crearea infrastructurii de acces catre zonele de dezvoltare economica din nord-vestul municipiului Brasov, cresterea gradului de mobilitate al persoanelor si marfurilor prin fluidizarea traficului si reducerea duratei de deplasare cu un procent de 11,66% ca urmare a realizarii arterei Est-Vest, dar si imbunatatirea conditiilor de mediu prin reducerea consumului de carburanti si diminuarea emisiilor poluante (CO2) cu 10,46% ca urmare a preluarii traficului de noua artera rutiera, potrivit unui comunicat al Primariei Brasov.

Citeste si:

De asemenea, alte beneficii ale proiectului sunt cresterea nivelului calitatii vietii pentru membrii comunitatii locale prin reducerea poluarii fonice si atmosferice, amenajarea de noi spatii verzi (in suprafata de 11.056,68 metri patrati), trotuare si piste de ciclism (in suprafata de 16.083,34 metri patrati.).

In proiect este inclusa si dezvoltarea retelei de transport in comun prin introducerea unor trasee prin care se va realiza conexiunea est-vest la nivelul municipiului Brasov; cresterea ponderii mijloacelor de transport in comun din totalul vehiculelor, datorita realizarii investitiei, de la 3,23% (martie 2010) la 26,16% in urmatorii 10 ani.

Proiectul "Drumuri acces Zona Economica Coresi" este inscris in lista prioritara a Planului Integrat de Dezvoltare pentru Polul de crestere Brasov si urmeaza sa beneficieze de finantare nerambursabila in cadrul Programului Operational Regional 2007-2013, Axa Prioritara 1 - "Sprijinirea dezvoltarii durabile a oraselor - poli urbani de crestere", Domeniul de interventie 1.1 "Planuri integrate de dezvoltare urbana", Sub-domeniul "Poli de crestere", categoria de operatiuni "Reabilitarea infrastructurii urbane si imbunatatirea serviciilor urbane, inclusiv transportul urban".

Alaturi de proiectul individual "Pasaj rutier - str. Independentei", investitia propusa intra in componenta proiectului integrat "Acces spre zona economica Coresi-Tractorul".

Implementarea celor doua proiecte individuale va conduce la asigurarea accesibilitatii catre zonele de dezvoltare economica situate in nordul municipiului Brasov (zona economica Coresi, zona economica Brasov Nord).

Din acest punct de vedere, investitia propusa se coreleaza si cu proiectele "Tronson centura de legatura DN13/DN1/DN73 - etapa I" si "Tronson centura de legatura DN13/DN1/DN73 - etapa II", inscrise de asemenea in lista prioritara a PID, prin care se urmareste finalizarea centurii ocolitoare a municipiului Brasov prin racordarea DN13 la DN1 prin partea de nord-vest a orasului.

Initiativele mentionate vor crea astfel conditiile de infrastructura necesare pentru asigurarea accesului la Centrul de afaceri, transfer tehnologic si incubator de afaceri ce urmeaza sa fie realizat prin proiectul cu acelasi nume in Zona Economica Brasov Nord.