Camera de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti (CCIB) va initia un sondaj in randul societatilor comerciale cu sediul in Capitala, pentru a cunoaste potentialul firmelor bucurestene, oferta de export a acestora, ca si principalele zone de interes.

"In vederea stimularii relatiilor comerciale dintre partenerii romani si cei de peste hotare, CCIB a elaborat o strategie care porneste de la experienta acumulata anterior in cadrul unor programe europene. Astfel, in urmatoarele saptamani va fi transmis un chestionar societatilor comerciale cu sediul in Capitala. Rezultatele acestui sondaj vor fi utilizate atat pentru cunoasterea nevoilor reale ale firmelor bucurestene in ceea ce priveste orientarea exporturilor, cat si pentru realizarea unui CD vizand promovarea si prezentarea posibilitatilor si ofertei exportatorilor bucuresteni, in colaborare cu Departamentul de Comert Exterior din Ministerul Economiei si Comertului", a declarat presedintele-director general al CCIB, Stefan Pop.

Concomitent, CCIB a lansat un proces larg de pregatire a unor strategii de abordare punctuala a pietelor unor tari de mare interes si de traditie pentru exportatorii si importatorii romani, dar care in aceasta etapa au fost usor lasate in urma. "Ma refer aici la state cum sunt China, Rusia si intregul spatiu ex-sovietic, tarile din Orientul Mijlociu, Serbia, Egipt, India si altele. Desigur ca toate aceste state-tinta, asa cum le denumim noi, se adauga celor 25 de destinatii prioritare care fac parte din Uniunea Europeana si care, in mod firesc, sunt partenerii comerciali principali ai firmelor romanesti", a adaugat Stefan Pop.

Camera de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti s-a desprins acum zece luni din fosta CCIRB, dar a reusit deja sa se impuna ca un organizator apreciat de evenimente internationale. Prezenta misiunii de afaceri organizate de CCIB la summit-ul Francofoniei de la Liége a demonstrat ca societatile comerciale din Capitala sunt receptive la ofertele facute de Camera.