“Poate ca in 120-130 de ani va fi gata si autostrada Brasov - Oradea, avand in vedere ritmul de pana acum al lucrarilor, de 52 de kilometri in sapte ani. Pentru ca autostrada sa se realizeze mult mai repede, este nevoie de bani si de o revizuire a proiectului. Cred ca reziliera contractului nu ar fi o varianta buna pentru statul roman, din cauza costurilor”, a declarat Rohan, intr-un eveniment care a aniversat 20 de ani de la infiintarea CIROM.

Recent, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a solicitat grupului american Bechtel, constructorul autostrazii Transilvania, reducerea costurilor cu aproximativ 35% si revizuirea graficului de executie, intrucat termenul contractual, anul 2013, nu mai poate fi atins.

CNADNR cere Bechtel sa ieftineasca autostrada Brasov-Bors cu 35%

CNADNR cere Bechtel sa ieftineasca autostrada Brasov-Bors cu 35%

CNADNR datoreaza 90,4 milioane de euro, fara TVA, americanilor de la Bechtel, echivalentul unor facturi neachitate din perioada 2009-2010. Lungimea autostrazii este de 415 kilometri, din care au fost realizati doar 52,5 kilometri, intre Campia Turzii si Gilau.

Rohan apreciaza ca maximum 10% din productia locala de ciment este destinata lucrarilor de infrastructura, cea mai mare parte fiind “inghitita” de lucrarile rezidentiale sau de celelalte proiecte de constructii.

“In statele in care consumul de ciment se ridica la cel putin 500 de kilograme pe an, 70% din productie este destinata lucrarilor de infrastructura. La noi, inainte de Revolutie, jumatate din consumul de ciment era pentru infrastructura si jumatate pentru alte tipuri de lucrari”, a afirmat Rohan.

Citeste si:

Industria cimentului, care detine cea mai importanta pondere pe piata materialelor de constructii, a atins un consum de 6,85 de milioane de tone anul trecut, in scadere cu 12% fata de 2009 si cu 36% fata de 2008, arata datele CIROM.

Primul trimestru din 2011 a reprezentat prima perioada de crestere pentru piata cimentului, dupa doi ani de recul, din cauza crizei financiare internationale. Productia de ciment a crescut cu 13,3% in perioada ianuarie - martie 2011, la 798.000 de tone, comparativ cu primele trei luni din 2010. Totodata, vanzarile de ciment pe piata interna au avansat cu 7%, pana la 734.000 de tone.

“S-au cam terminat banii oamenilor care si-au construit case pe cont propriu. Asa ca pentru 2011 asteptam o crestere din partea lucrarilor de infrastructura, iar acest lucru se va intampla, cel mai probabil, in a doua jumatate a anului. Cu siguranta insa ca foarte multe proiecte de infrastructura vor incepe in 2012, avand in vedere ca este un an electoral”, a precizat Rohan.

Presedintele CIROM estimeaza ca piata de ciment ar putea stagna sau creste cu 1-2% in acest an, pentru ca 2012 sa aduca un avans de 3-5%.

HeildelbergCement (Germania), Holcim (Elvetia) si Lafarge (Franta), cei trei producatori de pe piata locala, au investit 1,6 de miliarde de euro in cei 20 de ani de existenta ai CIROM.