Analistii se astepata ca avioanele de dimensiuni mici, care reprezinta baza operatorilor aerieni low-cost, sa fie principalul segment concurential pentru Airbus si Boeing, la salonul aviatic.

Airbus considera ca A320neo ii confera un avantaj, inttrucat aparatul este dotat cu un motor eficient in privinta consumului de carburanti, care permite economii de costuri de 15%.

Surse apropiate situatiei au declarat ca Airbus ar putea anunta inca o comanda, pentru 30 de aparate A320neo, in valoare de 2,4 miliarde de dolari la pret de lista, din partea operatorului scandinav SAS.

Qatar Airways a anuntat la randul sau ca spera sa incheie un acord in aceasta saptamana pentru cumpararea de A320neo.

Boeing a recunoscut ca ar putea pierde clienti, pana hotaraste daca sa schimbe motorul sau sa reproiecteze avionul 737.

Citeste si:

Producatorul american a avut succes in schimb cu alte tipuri de avioane si a primit o comanda pentru sase aparate 777-300ER de dimensiuni mari, in valoare de 1,7 miliarde de dolari la pret de lista, din partea Qatar Airways.

Analistii anticipeaza ca majoritatea comenzilor de la salonul de la Paris vor veni din partea operatorilor din Orientul Mijlociu si Asia.

Airbus s-a aflat pe de alta parte intr-o situatie neplacuta, dupa ce A380 superjumbo, cel mai mare avion comercial din lume, care are o anvergura a aripilor de 80 de metri, a atins duminica o cladire a aeroportului Le Bourget si a fost retras de la demonstratiile traditionale de zbor.

Incidentul neplacut a avut loc cu numai cateva ore inainte de sosirea noii aeronave concurente a Boeing, aparatul extins 747 superjumbo, care este prezentat pentru prima oara.

Boeing a anuntat luni ca a primit comenzi si angajamente pentru 17 aparate 747-8 Intercontinental, din partea a doi operatori, valoarea combinata a tranzactiilor fiind de 5,4 miliarde de dolari la preturi din lista.