Compania si-a mentinut EBITDA (profitul inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare, n.r.) la 13-14% din cifra de afaceri in 2010, an in care piata de vopsele si lacuri decorative a scazut cu 14-15%, a spus Kosza, potrivit Mediafax.

"Noi la 9 luni aveam cifra de afaceri la nivelul perioadei similare din 2009, dar ultimul trimestru pur si simplu a franat vanzarile. Pe 20 noiembrie am inchis anul, pentru ca s-au scumpit mult materiile prime si nu puteam sa mai transmitem aceste cresteri in piata. A fost mult mai profitabil sa vindem mai putin. In decembrie a fost inchisa fabrica. E un calcul economic foarte simplu. Cat castig daca vand, tinand cont ca am materii prime mai scumpe, si cat castig daca nu vand", a afirmat reprezentantul companiei.

Pentru acest an, compania a fixat tinte privind profitul operational, dar nu isi propune cota de piata "cu orice pret", potrivit sursei citate.

Kosza a spus ca este dificil de avansat o prognoza privind evolutia afacerilor in 2011, dar a precizat ca "orice procent peste anul trecut este o performanta iesita din comun".

Principalele probleme pentru jucatorii din aceasta piata sunt scaderea puterii de cumparare a populatiei si prabusirea sectorului imobiliar. Kosza estimeaza ca piata de vopsele decorative va scadea cu 10% in acest an, de la 149 milioane euro in 2010.

"Cred ca in 2012, in a doua jumatate, e foarte posibil sa fie o stagnare (a pietei, n.r.), adica sa se opreasca declinul, dar nu ma astept la cresteri", a adaugat ea.

Citeste si:

Din cauza scumpirii materiilor prime, alta problema majora cu care se confrunta producatorii de lacuri si vopsele, Fabryo a majorat in acest an preturile de vanzare cu o medie de 11%, in doua etape. Printre materiile prime cu pondere ridicata in costul produselor lavabile se numara titanul, rasinile si ambalajele.

Principalele strategii adoptate in acest an pentru sustinerea vanzarilor au fost, pe langa actiunile de marketing si promovare, lansarea de produse pe segmentul low-cost si dezvoltarea unei retele de magazine in regim de franciza, denumita Renovis.

Primele trei unitati in franciza au fost deschise in Bucuresti, iar compania isi propune sa inaugureze zece magazine pana la finele anului, a spus Kosza. Investitia pentru un magazin ajunge pana la 40.000 euro, suma care include chiria, amenajarea, trainingul si masinile de colorat. Potrivit sursei citate, investitiile totale ale companiei vor totaliza aproximativ 1,6 milioane euro in 2011.

Producatorul de lacuri si vopsele este controlat de compania suedeza de investitii Oresa Ventures.
Piata de profil este disputata de 270 de firme, iar printre cei mai importanti jucatori se numara, alaturi de Fabryo, companiile Policolor, Deutek, Köber, Daw Benta, Atlas, Sarcom si Druckfarben.