Planul, depus la un an de la intrarea in insolventa, prevede reorganizarea societatii in termen de 19 luni de la data confirmarii lui de catre judecatorul-sindic si presupune restructurarea societatii atat la nivel operational, financiar cat si corporativ prin conversia unei parti a datoriilor societatii in actiuni, se arata in anuntul Casei de Insolventa Transilvania (CITR).

“Avand in vedere limitarile pe fluxul de cash pe care il va genera societatea pe durata planului, Diverta isi propune achitarea creditorilor garantati, a datoriilor catre bugetul de stat, partial a datoriilor catre salariati, precum si conversia datoriilor in actiuni pentru creditorii chirografari speciali”, a declarat Andreea Anghelof, senior partner CITR.

In prezent, Diverta opereaza 47 de magazine, in 32 de orase, cu o suprafata de retail de 19.500 mp si cu 375 de angajati. Diverta a incheiat anul 2010 cu o cifra de afaceri de 21 milioane euro si estimeaza pentru anul acesta 19 milioane de euro.

In perioada de observatie au fost luate o serie de masuri pentru redresarea companiei, precum: inchiderea magazinelor neprofitabile, renegocierea chiriilor, reducerea structurii de personal sau ajustarea costurilor operationale. Diverta si-a redus costul cu chiriile cu 40% in ultimul an, de la 530.000 euro/luna in mai anul trecut, la 300.000 euro/luna in prezent.

Diverta si-a redus costul cu chiriile cu 40%, pana la 300.000 euro

Diverta si-a redus costul cu chiriile cu 40%, pana la 300.000 euro

Citeste si:

Lantul de librarii Diverta a fost deschis in 2006, cu 47 de magazine si a ajuns la 70 de magazine in perioada 2007-2008. In 2009, compania a inchis 11 magazine mici din tara si a deschis alte trei, in mall-urile Polus Center (Cluj-Napoca), Baneasa Shopping City si AFI Palace Cotroceni. La data intrarii in insolventa, in urma cu un an, Diverta avea 61 de magazine.

“In perioada de observatie au fost inchise 12 magazine Diverta, care au generat in anul 2009 o pierdere totala de 1 milioane euro, iar in primul semestru din 2010, o pierdere de aproximativ 0,3 milioane euro. Mai mult de jumatate din acesta pierdere a fost generata de magazinul situat pe bulevardul Magheru, un simbol al companiei, cu vanzari semnificative ca si volum”, se arata in planul de reorganizare.