“Piata saltelelor din Romania nu era atat de dezvoltata in 2004, cand am venit noi aici. Existau trei jucatori principali care ofereau, in mare parte, saltele cu arcuri metalice si care nu pareau sa se implice prea mult in activitati de marketing. Pe atunci, oamenii cumparau saltelele odata cu mobilierul, fara sa le pese de caracteristicile sau numele acestora. Salteaua era doar un accesoriu pentru mobila”, isi aminteste Branko Blecic (foto), directorul general al Studio Moderna.

Potrivit directorului companiei, industria saltelelor a fost dintotdeauna in stransa legatura cu piata de real estate si cea de mobila, saltelele reprezentand, pentru majoritatea oamenilor, niste accesorii la mobilierul din casa. Aceste vremuri au trecut insa.

“Oamenii, in general, isi schimba mobilierul si, respectiv saltelele, odata la 15-20 de ani. Noi speram ca, incet dar sigur, consumatorii isi vor indrepta atentia asupra saltelelor, ca un produs important si de sine statator, nu ca o parte incorporata mobilierului din dormitor”, afirma managerul general.

In ceea ce priveste criza economica, legatura stransa cu domeniul imobiliar si scaderea puterii de cumparare a populatiei au avut efecte negative asupra afacerii Dormeo.

“Mediul economic dificil a afectat majoritatea modelelor de business, mai ales in sectorul de real estate. De asemenea, criza creditelor a influentat negativ puterea de cumparare a populatiei. Cu toate acestea, am reusit sa ne mentinem vanzarile la un nivel rezonabil pe timpul crizei”, spune Blecic.

Numarul de saltele vandute sub brandul Dormeo in Romania a crescut cu 20% si 50% in fiecare an, dar anul trecut a fost atins punctul de echilibru.

Citeste si:

“Anul 2010 a fost caracterizat de investitii in promovare si distributie, iar efectele se vor vedea pe termen mediu si lung. Pe termen scurt, vanzarile au avut un trend ascendent, cu o crestere de aproximativ 20% in primul trimestru al lui 2011, fata de anul trecut. Vorbind de cifre, anul acesta estimam o crestere a cifrei de afaceri de 50% ”, a specificat Blecic.

Planurile de viitor includ extinderea pe mai multe canale de vanzari

Ca planuri de viitor, managerul a mentionat extinderea pe alte canale de vanzari, in afara de marketing direct, mai ales ca incepand cu 2010 Studio Moderna a primit capital de la companii de investitii ca General Atlantic, JH Partners si Franklin Templeton.

“Intentionam sa ne extindem afacerea pe toate canalele de vanzari. Cea mai urgenta este extinderea in retelele de retail si parteneriatele B2B. Pentru toate celelalte canale, obiectivul nostru este sa imbunatatim cat mai mult serviciile de pre- si post-vanzare”, a precizat directorul general al Studio Moderna.

Studio Moderna este unic distribuitor in 20 de tari din Europa Centrala si de Est, Rusia si Turcia pentru brandul Dormeo, ce comercializeaza pe piata romaneasca saltele ortopedice si anatomice, cu spuma cu memorie, de duritate medie, fabricate in Italia, cu pana la 15 ani garantie pentru forma.