La mai putin de un an de la lansarea gemurilor Bunatati de la Bunica, producatorul de alimente Okla Foods si-a depasit propriile obiective, devenind lider in segmentul gemurilor premium si al treilea mare producator in materie. Cota de piata valorica de 15% proiectata pentru primul an de activitate a fost depasita deja din noiembrie 2005, cand gemurile Bunatati de la Bunica au ajuns sa reprezinte 16,8%, acoperind 11,4% din volumul pietei romanesti.

Din punct de vedere valoric, gemurile Bunatati de la Bunica reprezinta brandul numarul 1, avand o tendinta vizibil ascendenta inca din momentul lansarii.

“Aceste produse si-au cucerit din start consumatorii care apoi le-au validat, cumparand din ce in ce mai mult”, a declarat Aliz Kosza, director executiv OFR. “Succesul nostru se datoreaza faptului ca am creat produse asa cum au cerut consumatorii din Romania, de calitate, gustoase ca cele de acasa, cu un continut ridicat de fructe proaspete, fara conservanti si preparate numai cu ingrediente din surse naturale”.

Conform ultimelor date furnizate de MEMRB, OFR este lider in valoare cu 21,6% in segmentul supermarket si cu 24,3% in large grocery, in timp ce in segmentul small grocery ocupa locul trei. Aceste trei categorii de magazine reprezinta ponderea cea mai mare pe piata gemurilor.

Din punct de vedere al distributiei geografice, gemurile Bunatati de la Bunica detin cea mai mare cota de piata valorica in Muntenia/Dobrogea - 25,7%.

In perioada Octombrie-Noiembrie 2005, piata de gem a crescut cu 10% in volum si 9% in valoare comparativ cu perioada August-Septembrie.

La sfarsitul anului 2005, tinand cont de succesele inregistrate, OFR si-a existins gama cu doua noi sortimente: gem de piersici si gem de afine. Tot atunci a intrat si pe piata dulceturilor, lansand trei specialitati: dulceata de nuci verzi, de afine si de struguri.

Orkla Foods Romania este o companie cu capital integral norvegian, infiintata in mai 2002, in urma achizitiei Topway Food. Ea face parte din Grupul Orkla, una dintre cele mai mari companii cotate la bursa din Norvegia, activand in domeniile bunurilor de consum de marca, media, chimiei si investitiilor financiare. Orkla Foods International, divizia de produse alimentare a Grupului Orkla, detine unitati de productie in 14 tari.