Achizitia la nivel global de catre Pernod Ricard a companiei Allied Domecq a produs efecte pana pe piata romaneasca a distributiei de bauturi alcoolice.

Pana in 2005, portofoliul de branduri importate de catre Allied Domecq in Romania era cel putin impresionant. Este de ajuns sa spunem ca acesta cuprindea cele mai vandute trei marci de whisky, Ballantine’s, Jack Daniel’s si Teacher’s, la care se adauga Finlandia, vodca de import cu cele mai mari volume vandute in Romania, coniacul Courvoisier si whisky-ului irlandez Tullamore Dew. Iar lista poate continua. Cu o cifra de afaceri de aproximativ 20 milioane de euro, Allied Domecq domina autoritar o piata bauturilor alcoolice de import care se ridica la circa 45-50 milioane de euro. Pentru Tudor Furir, country manager al Alied Domecq, vremurile in care compania pe care o conduce domina autoritar piata nu par a fi apus. Mai ales dupa ce Allied Domecq a fost cumparata la nivel global de Pernod Ricard, al doilea jucator de pe piata distributiei de bauturi alcoolice din lume. “Este prevazuta o jonctiune cu filiala din Romania a Pernod Ricard, insa nu pot spune cand se va intampla aceasta. Oricum, nu va dura foarte mult”, spune Furir. El mai spune ca nou formata companie va detine prima pozitie in piata, cu o cifra de afaceri de 15 milioane de euro anual.

Primele efecte ale achizitiei la nivel global au constat intr-o reorganizare a pietei romanesti. Este vorba de desprinderea unui numar destul de mare de branduri din portofoliul Allied Domecq. Au fost mai intai Teacher’s, Tequilla Sauza si Courvoisier, a caror distributie in Romania a fost preluata de companiile Cristalex si Heinrig. “La nivel global, aceste marci sunt ale companiei Fortune Brands si erau distribuite de Allied Domecq. Dupa achizitia de catre Pernod Ricard, Fortune Brands a avut o intelegere ca marcile proprii sa fie distribuite de altcineva. Aceasta este explicatia”, spune Tudor Furir. Acelasi lucru s-a intamplat si cu producatorul Brown-Forman, care detine marcile Jack Daniel’s, Finlandia si Southern Comfort. “Brown-Forman a decis ca este momentul sa mearga singur in distributie”, explica country managerul Allied Domecq.

Sursa: http://www.capital.ro/index.php?a=22814&shift=1