Chiar daca vorbim de o piata aflata inca in suferinta ca urmare a crizei financiare si a declinului in consum, principalii producatori de bere din Romania s-au pregatit si in aceasta vara cu noi lansari. Intr-o noua incercare de a revitaliza apetitul romanilor, companiile de profil au facut loc in portofoliile lor atat berilor de import, cat si sortimentului de bere nefiltrata, care inregistreaza vanzari record.
Ursus Breweries, subsidiara locala a grupului SABMiller, a lansat pe piata sortimentul Ursus Nefiltrata, care este produs momentan doar in Fabrica de Bere din Cluj.

Un proiect unic la nivelul grupului SABMiller, din care face producatorul parte Ursus Breweries, “Fabrica de bere Ursus” a fost inaugurata in urma cu aproximativ o luna, investitia initiala ridicandu-se la 1,1 mil. euro.

Situata pe locul fostei fabrici de bere Ursus din Cluj-Napoca, infiintata in anul 1878 si inchisa definitiv in 2010, locatia are o capacitate de 300 de locuri. Amenajarea sa a durat peste sase luni, in proiect fiind implicate aproximativ 100 de persoane. Unicitatea locatiei consta in faptul ca vizitatorii pot savura un pahar de bere in timp ce urmaresc “in direct” procesul de productie prin cele trei panouri de sticla in spatele carora se afla instalatia utilizata. In plus, mobilierul contine parti reconditionate din utilajele folosite in vechea fabrica.

De asemenea, brandul Redd’s Fresh are din aceasta vara un nou ambalaj si o reteta imbunatatita, care contine suc natural de fructe.

“Vom avea si un pachet inovativ, «pachetul geanta» – disponibil in comertul modern in luna august. Pentru a ne provoca si mai mult consumatorii in urmatoarea saptamana vom lansa si campania digitala”, a declarat Grant McKenzie, vicepresedinte de marketing Ursus Breweries.

La randul sau, Bergenbier a mizat tot pe un sortiment de bere nefiltrata, lansand Bergenbier Nefiltrata de Grau. In plus, compania a lansat la finalul lunii iunie Bergenbier Fresh, o combinatie de bere cu bautura de lamaie.

De asemenea, in luna iulie producatorul a adus pe piata romaneasca berea ceha Staropramen, pozitionata pe segmentul premium. Principalii competitori sunt branduri precum Ursus, Holsten sau Ciuc. Acest segment reprezinta aproximativ 10% din piata berii, estimata la 15 mil. hectolitri.

Staropramen este distribuita in reteaua HoReCa, pe canalele traditionale si in retelele de super si hiper marketuri.

Pe de alta parte, Heineken Romania si-a axat strategia pe branduri internationale, extinzand portofoliul cu sapte marci - Amstel, Birra Moretti, Krusovice, Foster’s, Strongbow, Sol si Desperados. Dintre acestea, Birra Moretti exista si in varianta fara alcool.

Totodata, gama Golden Brau a fost completata in aceasta varianta si cu varianta fara alcool.

Vara 2011 – la indigo cu anul trecut. August poate aduce surprize

Primele doua luni din aceasta vara au avut o evolutie constanta in ceea ce priveste vanzarile de bere, chiar in usoara scadere fata de perioada similara din 2010, crede Grant McKenzie. In schimb, “august poate aduce schimbari”, adauga acesta.

Usor mai optimist, Tiberiu Mercurian, director de marketing al Bergenbier, sustine ca lunile iunie si iulie au raportat vanzari peste acelasi interval al anului trecut, principalul motiv fiind vremea mai calduroasa.

Vanzarile au scazut anul trecut cu 3,5%, la 17 milioane de hectolitri. In ultimii doi ani piata berii a scazut cu 16%, vanzarile atingand cota maxima, de 20,2 milioane hectolitri, in 2008.

Piata de profil din Romania este estimata la doua miliarde de euro.

In prezent, 49% din vanzarile de bere sunt reprezentate de berea la PET, 32% de berea la sticla, 16% doza, iar 3% draught.

“Piata berii din Romania nu a reusit revenirea din criza, fiind inca in scadere, desi intr-un ritm mai lent decat inainte. Increderea consumatorilor continua sa fie scazuta, iar efectele pot fi vazute in volumele on-premise (HoReCa), deoarece romanii ies mai putin, si, de asemenea, in volumele off-premise (magazine), deoarece romanii cumpara un volum mai mic de bere pe ocazie de consum”, explica Grant McKenzie.

Consumul de bere pe cap de locuitor a inregistrat anul trecut o valoarea de 78 litri, continuand trendul descendent inceput in 2009 si demonstrand ca situatia economica a afectat clientii si obiceiurile de consum. In 2008, consumul de bere pe cap de locuitor se situa la 93 de litri, iar in 2009 acesta a atins nivelul de 81 de litri.

Cu toate acestea, industria de bere ramane un segment dinamic si competitiv, unde schimbarea de trend se poate observa la nivelul de experimentare a unor noi tipuri de bere, in special in segmentul premium din HoReCa. “Consumatorii cauta zi de zi mici indulgente. In plus, berea cu arome pare a fi «gustul» acestui sezon”, crede McKenzie.

Bergenbier, Heineken Romania, Romaqua Group, United Romanian Breweries si Ursus Breweries ating un volum de 15,3 mil. hectolitri, cu 4,4% mai putin fata de 2009.

Romania detine 5% din productia totala de bere din Europa, potrivit datelor Asociatiei “Berarii Romaniei”.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri