Industria de transport si logistica reprezinta 10% din PIB in Romania, aceasta fiind intr-o continua crestere dupa anii 2005-2006, cand s-au inregistrat volumele importante, explica intr-un interviu acordat wall-street.ro Florina Paraschivescu, directorul FedEx Trade Networks pentru Romania, cu o experienta de aproape doua decenii in domeniu.

Wall-Street.ro: Cum a fost inceputul carierei in aceasta industrie?

Florina Paraschivescu:
Am inceput in urma cu 18 ani. Am o experienta de 9 ani in industria de transport express (curierat) si 10 ani in industria de transport cargo.

In momentul in care am plecat din industria de curierat a fost o schimbare si o provocare pentru mine, la momentul respectiv era in dezvoltare si in plina ascensiune partea de transport cargo. Nu exista doua transporturi identice, intotdeauna ai o alta tara de origine, un alt tip de marfa, alte dimensiuni, alte greutati, alte cerinte specifice. Este o industrie in care ai de invatat tot timpul, intr-o continua evolutie.

Wall-Street.ro: Care au fost cele mai frumoase momente din cariera dumneavoastra, dar cele mai dificile?

Florina Paraschivescu: Cele mai frumoase sunt perioadele de inceput, in momentul in care pornesti un business de la zero, incepand cu angajatii, birourile, portofoliul de clienti, serviciile pe care le oferi, totul este nou. La fel a fost si in 2001, tot pentru o firma multinationala.
Avand acoperire globala, trebuie sa stim catre tara unde trimitem care sunt restrictiile de transport, sunt bunuri care nu sunt acceptate intr-o anumita tara si atunci noi trebuie sa tinem cont.

Fiecare tara are legislatia ei, sunt reguli la care trebuie sa aderi in momentul in care faci comert international.

Wall-Street.ro: Cand a existat un “boom” in aceasta industrie?

Florina Paraschivescu: Volumele mari au fost inregistrate dupa anul 2005, 2006, cand a fost si cresterea economica semnificativa. In momentul in care cresc exporturile imediat se reflecta si in industria de transport. Ca si evolutie, in continuare este o piata care se dezvolta, este foarte importanta ca nu neaparat creste, ci se dezvolta.

Clientii sunt interesati de solutii complexe de transport combinate, transport international maritim, aerian, rutier si incearca sa se adapteze pietei. Oferim si solutii aeroport-aeroport, port-port, atat export cat si import, depozitare, livrare, distributie, brokeraj vamal, asigurarea marfurilor, toata gama de servicii in functie de solicitari.

Wall-Street.ro: La ce valoare se ridica industria de transport cargo? Cum o vedeti peste cativa ani?

Florina Paraschivescu:
Industria de transport si logistica reprezinta cam 10% din PIB in Romania (n.r. – circa 12 miliarde euro. Anul trecut, Romania a avut un PIB de peste 120 de miliarde de euro). Trendul economiei va da si trendul in industria de transport. Zona de transport aerian urmeaza sa se dezvolte.

Wall-Street.ro: De ce a ales FedEx, Romania?

Florina Paraschivescu: FedEx Trade Networks a inceput expansiunea in afara Americii de Nord in 2008, fiind deschise 41 de birouri, din care 18 in Europa.

Expansiunea a fost facuta pe piete considerate in continua dezvoltare, a fost luata in calcul si pozitia strategica a Romaniei, considerata un centru logistic important in Europa de Est.

Wall-Street.ro: Cati angajati are compania americana in Romania? Veti mai face angajari?

Florina Paraschivescu:
FedEx Trade Networks are 6 angajati in Romania, iar pe masura ce vom dezvolta businessul ne vom extinde si vom continua sa angajam. Anul acesta se vor mai face angajari. Dezvoltarea personalului este importanta.

Wall-Street.ro: Cand au avut loc primele operatiuni ale biroului din Romania?

Florina Paraschivescu: Deschiderea operationala a biroului din Romania a fost in mai. Pana la sfarsitul anului vrem sa ne facem cunoscuti pe piata din Romania, prin campanii de mailing direct catre clienti si prin vizitele pe care colegii de la vanzari le fac clientilor potentiali.

Wall-Street.ro: Cati clienti are FedEx in Romania, in ce industrii activeaza?

Florina Paraschivescu: Avem peste 20 de clienti, sunt cei globali care au si birouri in Romania. Acestia activeaza in industria auto (componente, piese de schimb), industria grea, farmaceutica, tehnologii informationale si comunicatii.

Cel mai des transporturile din Romania se fac catre America, India, Emiratele Arabe Unite.

Wall-Street.ro: Folositi mai mult transportul maritim sau aerian? Care are o pondere mai mare?

Florina Paraschivescu: Ambele servicii sunt folosite in mod egal. Incercam sa consiliem clientii, oferindu-le mai multe variante.Transportul aerian nu este la fel de ieftin ca cel maritim, insa daca marfa trebuie livrata intr-un timp foarte scurt se recurge la acesta.

Putem asigura preluarea marfurilor de la punctul de plecare pana la cel mai apropiat aeroport sau port in functie de solutia de transport pe care am gasit-o. Nu exista o greutate minima pe expediere, insa noi ne adresam companiilor. Putem tranporta de la un palet de marfa de 100 kg, pana la un container cu 20 de tone de marfa.

Pentru fiecare serviciu pe care il oferim avem subcontractori.

Wall-Street.ro: Care sunt serviciile de transport maritim pe care le ofera FedEx Trade Networks?

Florina Paraschivescu: Avem serviciile FedEx International Direct Economy Ocean - transport maritim flexibil catre orice destinate globala, FedEx International Direct Priority Ocean - transport maritim cu timp de tranzit definit, numai catre destinatii in US, FedEx International DirectDistribution Ocean Solutions - transport maritim cu livrare catre multiple destinatii in US, Canada si Puerto Rico. FedEx Corporation are o cifra de afaceri de 38 de miloane de dolari.

Wall-Street.ro: Care sunt in general marfurile care fac obiectul serviciilor de freight forwarding in Romania?

Florina Paraschivescu:
Obiectul serviciilor de freight forwarding pentru marfurile de export il reprezinta materialele textile, produsele chimice, produse din lemn, combustibili, metale prelucrate, masini si echipamente, metale si produse din metal. Pietele majore pentru export sunt Italia, Germania, Franta, Turcia, Ungaria, SUA.

Produse de import sunt masini si echipamente, textile, combustibil, carbune cocsificabil, minereu de fier, masini si echipamente, produse minerale. Furnizorii majori sunt din Germania, Italia, Ungaria, Rusia, Franta, Asia, SUA.

Wall-Street.ro: Ce marfuri si in ce tari expediaza FedEx Trade Networks?

Florina Paraschivescu: FedEx Trade Networks, divizia de transport cargo a FedEx, are acoperire globala si ofera servicii de transport maritim si aerian pentru toate tipurile de marfa.

Florina Paraschivescu (46 ani) s-a alaturat companiei FedEx Trade Networks in ianuarie, dupa ce timp de aproape 10 ani a lucrat la UPS, pe functia de country manager si business development manager. Managerul a absolvit Institutul de Constructii din Bucuresti, Facultatea de Instalatii.

Noul birou din Bucuresti este situat in nordul capitalei, la Otopeni, in apropierea Aeroportului International Henri Coanda.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri