Pentru a dovedi calitatile masinilor de teren de la BMW, Automobile Bavaria, importatorul marcii in Romania, a organizat zilele trecute un drive test mai putin obisnuit cu modelele X3 si X5. In mod neobisnuit, testul a avut loc pe un teren accidentat din Cimpina, automobilul coborind pe pante cu inclinatii mai mari de 45 de grade.

Daca esti proprietarul unui SUV, BMW X3 sau X5 nu iti poti da seama intr-adevar de ce masina ai in garaj pina nu o incerci acolo unde se simte ea mai bine, pe drumuri care de regula sint strabatute de ciobanii cu ale lor oi. Jeep-urile BMW sint dotate cu sisteme de tractiune integrala inteligente cu sistem de reglare activa a dinamicii autovehiculului, X Drive. Este simplu sa conduci un X3 sau un X5 pe drumuri la care altfel ti-ar fi frica sa te si uiti. Datorita acestui sistem care repartizeaza electronic forta de tractiune intre puntile fata si spate, te simti in siguranta. Sistemul de control al stabilitatii (DSC) cuprinde un program suplimentar deosebit de util in activitati off-road. Hill Descent Control (HDC) este un sistem de control al coboririi pantelor.

Acest sistem permite coborirea pantelor in conditii de siguranta chiar in cazul in care suprafata de rulare este alunecoasa sau instabila. Fara nici o interventie, automobilul a coborit pantele terenului ales pentru test, cu inclinatii mai mari de 45 de grade, cu viteza constanta, de parca cineva ar fi actionat frina in locul nostru. In plus, reglarea automata a vitezei actioneaza in cadrul DSC prin sistemul de frinare al fiecarei roti. Functia HDC poate fi activata sau dezactivata prin simpla apasare a unui buton.

Instructorul german

De-a lungul calatoriei noastre pe coclaurile Cimpinei am fost supravegheati de un instructor german de pilotaj adus special pentru acest drive test cu presa. „Masinile 3 si 4 pastrati distanta, nu apasati deloc frina, spunea instructorul cind am coborit o panta abrupta“. Asa am facut, moment in care, partenerul meu de drive test si-a pus mina la ochi. Noua gama BMW X3 se adreseaza unor persoane pretentioase si active, dupa cum spun cei de la Automobile Bavaria. X3 beneficiaza de diverse motorizari, atit pe benzina cit si diesel. Cele pe benzina sint de 3,0 litri si 2,5 litri, iar cele diesel, de 2,0 litri, respectiv 3,0 litri. Noutatea acestui nou model BMW poate fi observata din dimensiunile sale, fiind cu 87 de milimetri mai lung decit BMW-ul Seria 3 Touring si cu aproape 30 de centimetri mai scurt decit noua Serie 5 Sedan.

Vedeta familiei X-Drive

Noul sistem de tractiune X Drive a constituit alaturi de introducerea unor motoare mai performante principala inovatie cu care a fost echipat BMW X5 la mijlocul cilclului de productie. Ambele modele au toate optiunile din fabrica, iar preturile incep de la 32.980 de euro, pentru cea mai mica motorizare pe benzina, si ajunge la 74.980 de euro, modelul fiind dotat cu un motor de 4.800 de centimetri cubi si dezvolta 360 de cai putere. Preturile sint fara taxe.