Scandalul cursului valutar, cazul MTS Leasing si stagnarea pietei in 2005 au afectat afacerile companiei Impact. Dan Ioan Popp, presedintele firmei, incearca acum sa redreseze situatia prin schimbarea radicala a strategiei. Nu va fi insa deloc simplu.

Daca te uitai in 2004 la Dan Ioan Popp, puteai vedea un om fericit. In spatele zambetului sau larg se aflau vanzarile record ale companiei Impact - peste 200 de case. Mai mult, estimarile pentru 2005 vizau atingerea cel putin a aceluiasi nivel. N-a fost sa fie. Scaderea surprinzatoare a cursului valutar din primavara anului trecut i-a dat peste cap planurile. Incercand sa imparta pierderile cu clientii, managementul firmei a luat o decizie care acum se dovedeste neinspirata.

A solicitat cumparatorilor sa plateasca sumele aferente contractelor incheiate la un curs de schimb valutar stabilit de firma, mai mare decat cel oficial. Insa, conform intelegerilor incheiate intre beneficiari si Impact, valoarea contractelor era exprimata in euro, cu mentiunea ca sumele ar fi trebuit achitate in lei la cursul de schimb euro/leu comunicat de BNR, valabil in zilele de plata, fara a fi prevazuta o alta clauza de escaladare a cursului valutar. Aceasta decizie a generat un adevarat razboi cu clientii, intens mediatizat de presa la acea vreme, si care a sifonat destul de serios imaginea companiei, fapt care s-a vazut in evolutia ulterioara a vanzarilor.

Citeste si:

La aproape un an de la acele evenimente, Dan Ioan Popp admite acum ca este posbil sa fi gresit pentru ca “nu am comunicat destul de bine”. “Nu ne mai confruntaseram cu o asemenea situatie si am incercat sa impartim pierderile cu partenerii nostri”, motiveaza Popp decizia luata. Desi nu o spune, lasa sa se inteleaga ca o regreta. si cum o problema nu vine niciodata singura, la cateva luni un alt scandal a zgaltait planurile companiei: falimentul MTS Leasing. “Aproximativ 8% din clientii nostri isi finantasera proiectele prin acea firma. Desi nu am pierdut nimic din punct de vedere patrimonial, ba mai mult, unii dintre beneficiari au reusit sa-si termine casele fara sa le achite integral, totusi, am avut de suferit”, mentioneaza Popp.

Presedintele Impact are obiceiul sa isi noteze ideile intr-un caiet dictando. Acum, se uita pe notite si isi aminteste de momentele din 2005. Pe fata i se poate citi ingandurarea. Isi alege cu atentie fiecare cuvant, incercand sa explice ce s-a intamplat in trecut si sa dezvaluie planurile de viitor. “2005 a fost un an al rezervelor, s-a trait din acumularile din anul precedent. In general, piata imobiliara a mers cu viteza a doua”, afirma Popp, incercand sa sugereze ca acesta a fost un motiv in plus pentru care vanzarile nu au fost cele pe care firma si le-a propus. si, ca sa vorbim pe cifre, anul trecut Impact a vandut circa 140 de vile, in comparatie cu peste 200 in anul precedent. Surprinzator, insa, cifra de afaceri consemnata anul trecut a fost mai mare decat cea din anul precedent: peste 40 de milioane de euro, comparativ cu 29 de milioane de euro.

Popp motiveaza aceasta evolutie si prin faptul ca a incasat in 2005 banii pe vilele vandute in 2004. Totusi, daca plafonul de vanzari estimat pentru 2005 ar fi fost atins, atunci cifra de afaceri ar fi fost mai mare cam cu cinci milioane de euro. Incercand sa prinda din nou vant in pupa, presedintele Impact a bagat compania intr-un proces de restructurare care a avut ca punct de plecare realitatile pietei, dupa cum el insusi spune.

Sursa: http://www.capital.ro/index.php?a=22840&shift=1