"Bugetul de venituri si cheltuieli pe anul 2011 a fost rectificat ca urmare a incadrarii in sumele alocate de la bugetul de stat sub forma de dobanzi aferente creditelor externe contractate de ordonatorii de credite, programe cu finantare rambursabila, programe ISPA, cheltuieli neeligibile ISPA, proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile, programe din FC, alte facilitati si instrumente postaderare, cheltuieli aferente programelor cu finantare rambursabila Fondul National de Dezvoltare", se arata in nota de fundamentare a proiectului, informeaza Mediafax.

CFR SA a incheiat anul trecut cu pierderi de 1,04 miliarde de lei, in crestere cu 12,5% fata de 2009.

Bugetul rectificat prevede ca veniturile sa fie mai mari cu 3,9% fata de forma initiala a bugetului, de la 2,29 miliarde lei la 2,38 miliarde lei, iar cheltuielile sa scada cu 10,1%, de la 3,04 miliarde lei la 2,73 miliarde lei.

Citeste si:

Platile restante vor fi de 4,46 miliarde lei, in usoara scadere, de la 4,59 miliarde lei prevazuti in bugetul administratorului infrastructurii feroviare aprobat la inceputul anului. CFR SA a incheiat anul 2010 cu datorii de 5,36 miliarde lei.

CFR SA se afla pe lista companiilor monitorizate de FMI. Guvernul s-a angajat in negocierile cu Fondul Monetar International sa inchida 20% din liniile de cale ferata aflate in administrarea CFR, reprezentand aproximativ 4.000 de kilometri, daca nu gaseste un investitor care sa asigure intretinerea acestora.

La inceputul lunii iulie, Guvernul a decis inchiderea a aproximativ 1.000 de kilometri tronsoane feroviare considerate nerentabile si inchirierea altor circa 1.000 kilometri de linii de cale ferata, estimand ca operatiunea va genera economii de 109 milioane lei in bugetele companiilor CFR. Incepand cu anul 2004, au fost inchiriate sectii de circulatie pe calea ferata cu o lungime insumata de peste 2.000 kilometri.