Compania britanica Ozone Laboratories estimeaza pentru acest an dublarea cifrei de afaceri din Romania comparativ cu rezultatul din 2005, pana la nivelul de 50 milioane de euro, pe fondul largirii portofoliului de produse si a extinderii activitatii in regiune.

"Anul 2005 a fost al treilea an consecutiv in care ne-am dublat cifra de afaceri, ajungand la peste 22 milioane de euro, evolutie sustinuta de extinderea portofoliului de la 80 de produse in 2004 la 110 la finele lui 2005", a declarat directorul general al companiei, Dan Schiopu, citat de Mediafax.

Mai mult de jumatate din vanzarile Ozone Laboratories a fost reprezentata de medicamentele care se elibereaza doar cu prescriptie, restul fiind generate de medicamentele fara prescriptie (OTC) si suplimentele alimentare. Ultimul tip de produse a inregistrat cea mai mare crestere in 2005, respectiv de 330%.

"Consumul de medicamente cu prescriptie nu a crescut anul trecut cat se asteptau jucatorii din piata. In schimb, ne-am orientat spre vanzarile de produse fara prescriptie, inclusiv suplimentele nutritive. Este o piata in crestere in Romania pentru ca publicul devine constient de faptul ca este mai convenabil sa previna decat sa trateze", a explicat Schiopu.
Ozone Laboratories avea anul trecut o cota de piata de 2%, raportat la cifra de afaceri, nivel pe care si-a propus sa-l depaseasca in 2006. Raportat la produse, compania acopera 25% din piata de analgezice, circa 26% din vanzarile de medicamente cardiovasculare si tot atat in cazul antibioticelor.

In ceea ce priveste investitiile, producatorul de medicamente a alocat in 2005 circa 5,2 milioane euro pentru lansarea unor noi produse si promovare, compania inregistrand produsele sale pe alte sase piete din Europa Centrala si de Est.

Planurile pentru anul in curs prevad investitii de 5,8 milioane de euro pentru extinderea portofoliului la 170 de produse si inregistrarea acestora in Romania si in alte tari din zona. "In acest an, biroul din Romania va deveni un centru regional care va coordona activitatea companiei in Rusia, Ucraina, Bulgaria, Ungaria, Polonia, Cehia si Slovacia. Suntem de asemenea interesati de piete din Croatia si Kazahstan", a mai spus Schiopu.

Compania isi va dezvolta in continuarea segmentul de exporturi, in urmatorii doi ani circa 35% din medicamentele produse la Fabiol Bucuresti si Mark Pharmaceuticals Iasi, firme partenere ale Ozone Laboratories, urmand sa fie destinate pietelor externe. In afara de aceste companii, Ozone are parteneriate cu alte doua firme locale, Santa din Brasov si Bioeel din Targu Mures, urmand ca in 2006 sa stabileasca noi colaborari. Compania a depus spre inregistrare la OSIM un numar de 57 de dosare de marci pentru produsele sale.