“Competitia este infioratoare in prezent, sunt peste 15.000 de firme inregistrate. Industria carnii este inchisa in Romania si este invadata de produsele UE. Nu am stiut sa facem preturile, am fost convinsi ca vom ramane pe viata in piata, insa realitatea este alta. Ar trebui sa nu mai credem ca suntem suficienti, ca vom putea lucra pentru totdeauna nefiscalizat. Avem nevoie de o strategie comuna, daca nu vom muri la comun”, a spus Sorin Minea, in cadrul targului international de carne si produse din carne Carnexpo.

In cadrul evenimentului sunt prezente 76 de firme, pe o suprafata de expunere de peste 6.000 de mp.

Printre firmele expozante se numara Aldis, Caroli Foods, Cris-Tim, Angst, Agricola Bacau, CarmOlimp, Maria Trading.

Primele vesti bune: Vanzarile de mezeluri isi revin in retailul modern

Potrivit lui Adrian Nicolaescu, director de marketing al Caroli Foods, vanzarile de mezeluri isi revin in zona marilor hipermarketuri, insa piata de profil se va contracta in acest an cu pana la 12%.

“Suntem intr-o zona in care raul s-a produs, consumul nu isi va reveni in acest an sau putin nu va suferi modificari semnficative. Estimarile arata o contractie de pana la 12% a pietei in acest an, insa am avut luni cand industria a scazut chiar si cu 16%”, spune Adrian Nicolaescu.

Citeste si:

In cazul Caroli Foods, acesta sugereaza ca evolutia vanzarilor companiei va fi superioara pietei, vorbind de o “scadere minima”.

Grupul Caroli Foods a devenit liderul pietei de mezeluri proaspete din Romania prin fuziunea pe plan local cu Campofrio Food Group, liderul pietei de produse procesate din carne din Europa.

Mariaj pe piata de mezeluri: Caroli si Campofrio fuzioneaza

Mariaj pe piata de mezeluri: Caroli si Campofrio fuzioneaza

Printre factorii care au influentat negativ industria mezelurilor se numara majorarea TVA si reducerea salariilor din sectorul bugetar, respectiv a pensiilor. “O solutie miraculoasa ar fi revenirea la TVA de 19%, insa cum acest lucru nu va fi posibil prea curand, cel mai realist ar fi sa ramanem cu picioarele pe pamant si sa tratam consumatorul cu bun simt”, afirma Nicolaescu.

La randul sau, Daniel Dumitrescu, director de marketing al producatorului Aldis, a precizat ca vanzarile companiei au urmat un trend ascendent incepand cu luna martie, cresterile fiind chiar si de 50% pe fondul politicii de pret si a promotiilor.

“In anii trecuti nu am fost la fel de agresivi pe partea de promotii. In acest an am iesit mai puternic pe aceasta zona si vanzarile au crescut. Pentru acest an estimam o mentinere a business-ului la nivelul anului trecut”, afirma Dumitrescu.

Acesta a mai spus ca afacerea nu a fost afectata de decesul fondatorului Gheorghe Naghi, conducerea fiind asigurata in prezent de fiica si ginerele sau. “Au existat o zi sau doua in care ritmul s-a rupt pe fondul evenimentului nefast, insa acum activitatea se desfasoara normal. Sotia domnului Naghi, Alina, pe prelua conducerea companiei imediat ce starea de sanatate i-o va permite. Nici planurile pe care fondatorul companiei le avea, inclusiv pregatirea terenului pentru produse bio, nu au fost anulate”, a mai spus Daniel Dumitrescu.

Aldis: George Naghi a fost un vizionar, dar si un mare om

Aldis: George Naghi a fost un vizionar, dar si un mare om