Datele rezulta din studiul “Cei mai buni angajatori din România” realizat de Mercury Research in colaborare cu specialisti de resurse umane din 10 companii multinationale si Inspire Business.

Pe locurile urmatoare, in topul atributelor care ii definesc pe cei mai buni angajatori din Romania, din perspectiva potentialilor angajati, se numara beneficiile extra-salariale, mediul de lucru placut, echilibrul intre viata personala si cea profesionala, precum si relatia buna cu superiorul direct si managementul.

Alte aspecte considerate impotante de catre romani sunt reputatia buna de angajator pe piata muncii a companiei, siguranta si protectia muncii, renumele si succesul pe piata al companiei, calitatea de companie multinationala, accesibilitatea locatiei companiei, produsele, implicarea in programe de responsabilitate sociala, dar si faptul ca societatea obtine produse pe care potentialii angajati le folosesc.

„Din studiul realizat se observa o influenta clara pe care o are criza economica asupra preferintelor potentialilor angajati, prin pozitionarea pe primele 2 locuri a atributelor de siguranta sociala”, se arata in comunicat.

Alte concluzii ale studiului arata ca tinerii putin educati si neexperimentati se vad angajati ca vanzatori in magazine din comertul modern, fata de alte categorii de angajati, managerii sunt cei mai familiarizati cu companiile din domeniile farmaceutic, BPO (Companii de outsourcing), materiale de constructii si audit & consultanta, iar barbatii sunt cei mai atrasi de companiile din domeniul auto.

De asemenea, din studiu reiese ca specialistii in marketing rezoneaza mai mult cu companiile din FMCG, pentru persoanele cu experienta si educatie este atractiv domeniul energie si utilitati, pentru studentii care nu au mai lucrat niciodata, sectorul IT pare un start promitator in cariera, iar personalul de vanzari cu experienta se intereseaza mai mult de companiile farmaceutice.

Datele studiului reflecta faptul ca pentru cei la inceputul carierei, companiile multinationale sunt o promisiune de dezvoltare profesionala, stabilitatea locului de munca este foarte importanta pentru muncitori, renumele si succesul pe piata al companiei este important, dar in special pentru cei la inceput de cariera, studentii, iar ei care lucreaza in vanzari considera ca intr-o multinationala se pot implini profesional.

Barbatii apreciaza mai mult bonusurile de performanta, se arata in studiu.

In plus, pentru femei, un stimulent important sunt tichetele de vacanta.

Citeste si:

Tichetele de masa sunt un factor motivant pentru muncitori si cei cu educatie medie, managerii isi doresc ca angajatorul sa le puna la dispozitie masina de serviciu, iar persoanele peste 36 de ani si mai ales femeile vor ca angajatorul sa le ofere servicii medicale private, se mai arata in studiu.

Tot din cercetare reiese ca cei in curs de dobandire de noi abilitati isi doresc schimbarea locului de munca si faptul ca managerii si cei experimentati aleg sa-si caute un loc de munca prin intermediul agentiilor de recrutare.

Studiul a fost elaborat in perioada aprilie-iunie 2011 si a fost realizat pe un esantion de 1778 respondenti. Respondentii studiului provin din Bucuresti, au varste cuprinse intre 19 si 45 ani, ocupand pozitii din diverse arii profesionale si din diverse sectoare economice.

Studiul s-a desfasurat atat online, cat si fata in fata, iar esantionul selectat este reprezentat de studenti, muncitori si specialisti cu studii medii, specialisti cu studii superioare, middle manageri si top manageri.

Companiile reunite de Inspire Business pentru participarea la studiul realizat de Mercury Research au fost: HP, Coface, Cora, Carrefour, Mercedes Benz, Ursus, Pfizer, Hochland, Accenture, Danone Romania.

Principalul obiectiv pe care il urmareste acest proiect este de a ajuta companiile sa creioneze cat mai in detaliu profilul angajatorului ideal, cu informatii relevante despre preferintele fiecarei categorii profesionale in parte.

Mercury Research , companie independenta de cercetare, cu o experienta de 19 ani pe piata din Romania, ofera servicii de cercetare cantitativa si calitativa despre consumatori si despre companii adaptate pentru domeniile: bunuri de larg consum, financiar- bancar, IT& C, media, sanatate, industria auto sau social.