Incertitudinea este clara pe piata. (..) Ne adaptam previziunile cel putin o data pe trimestru”, a spus (foto).

Cu toate acestea, directorul general al retelei de supermarketuri a remarcat ca economia a inceput sa-si revina, de aceea scenariile pentru perioada urmatoare sunt mai optimiste.

“De exemplu, in septembrie, am reusit sa facem putin peste prognoza noastra”, a spus Georgia, fara sa ofere alte informatii, intr-un scurt interviu acordat wall-street.ro.

Billa are, in prezent, o retea de 56 de unitati in Romania, ultimul magazin fiind deschis la mijlocul lui septembrie, in Brasov. Pana la finele anului, Billa va deschide inca cinci magazine, ajungand astfel la un total de 61 de unitati.
“Planurile noastre sunt ambitioase, dar avem nevoie si de binecuvantarea celor de la sediul central”, a afirmat sefa retailerului.

Georgia nu a numit orasele vizate pentru aceasta etapa de expansiune, precizand doar ca noile magazine vor fi deschise in Bucuresti - o piata care inca nu este saturata, dar si in restul tarii.

Ne indreptam spre formatul de proximitate. Este greu sa mai gasim spatii la fel de mari precum cel al magazinului Billa din bulevardul Barbu Vacarescu (din Bucuresti - n.r.), de 2.500 de metri patrati”, a detaliat Sorana Georgia.

La sfarsitul anului 2010, in Romania erau aproximativ 100 de metri patrati de spatiu de retail modern la mia de locuitori, adica de doua ori mai putin fata de media de retail modern din tari precum Polonia, Ungaria, Cehia, Austria sau Germania, potrivit unei analize a companiei Contrast Management-Consulting.

Georgia a precizat ca strategia pentru perioada urmatoare este definita de trei cuvinte-cheie: proximitate, convenienta si expansiune.

1. Ati simtit in propriile buzunare ca economia isi revine?



Pentru 2012, compania estimeaza extinderea retelei cu inca 10 unitati, potrivit unor declaratii anterioare.

Pe segmentul supermarketurilor, principalii competitori ai Billa sunt lanturile Carrefour Market (38 de unitati) si Mega Image (88 de unitati, inclusiv supermarketurile Red Market si formatele mai mici de magazine de proximitate Shop&Go).

Citeste si:

Billa (Germania) a afisat in 2010 o cifra de afaceri de 1,14 miliarde de lei (271,9 mil. euro), valoare care indica o scadere de 6,53% fata de 2009. In plus, si profitul a scazut la 1,08 milioane de lei (259 mii euro) de la 31,4 milioane de lei. Numarul mediu al angajatilor a crescut de la 2.643 in 2009 la 2.752 in 2010.

In ultimii 5 ani (2005-2010), retailerii FMCG moderni au deschis magazine cu o frecventa medie de 117 magazine/an, atingandu-se la sfarsitul lui 2010 un total de 729 de unitati, conform Contrast.

Valoarea pietei de retail FMCG (fast moving consumer good/ produse de larg consum) a fost estimata la 16 miliarde de euro la finalul lui 2010. In primele sase luni ale anului curent, comertul cu amanuntul a consemnat o scadere de 6,2% fata de perioada similara din 2010, cea mai mare diminuare fiind inregistrata pe segmentul produselor alimentare, bauturi si tutun (-9,6%).

Cine este Sorana Georgia

Inainte de a veni la carma Billa Romania, Sorana Georgia a fost CEO al parfumeriilor Marionnaud in Romania. Georgia a acumulat o experienta de 14 ani in domeniul retailului, ocupand functii de COO (chief operating officer) pentru lanturile de magazine Real Hypermarket si Metro Cash & Carry, atat in Romania, cat si in Polonia. Pana la numirea Soranei Georgia, cel care se ocupa de lantul Billa din Romania era CEO-ul Billa Bulgaria, Emil Stefanov.

Primul magazin Billa, parte a grupului german Rewe, a fost deschis in 1999, in Bucuresti. In prezent, reteaua numara 56 de unitati in tara, precum si un numar de peste 3.500 de salariati. Grupul Rewe detine pe piata romaneasca si magazinele de tip discount Penny Market si Penny XXL.

Citeste si:

Cei mai puternici retaileri: Miliardele din casele de marcat

Cei mai puternici retaileri: Miliardele din casele de marcat

Cei mai puternici retaileri: Miliardele din casele de marcat

Sursa foto: www.afafci.ro.