“Grupul Carrefour in Romania si societatea Angst lanseaza franciza Carrefour in Romania printr-un prim magazin, de proximitate, sub sigla Carrefour Express”, se precizeaza intr-o invitatie la o conferinta de presa.

Potrivit acesteia, cele doua companii au incheiat un parteneriat care reprezinta “un nou pas in strategia multiformat a grupului Carrefour la nivel international: dezvoltarea pe formatul de proximitate – Carrefour Express”.

Primele informatii despre alianta dintre compania franceza si cea romana au aparut acum 2 saptamani. La momentul respectiv, Sorin Minea, proprietarul Angst, a declarat pentru Wall-Street.ro: "Ce va pot spune sigur este ca nu m-a cumparat nimeni. Nu m-a cumparat nici Carrefour. In momentul in care va fi ceva de declarat, o voi face".

Magazinele Angst si Carrefour, alianta pe piata de retail?

Magazinele Angst si Carrefour, alianta pe piata de retail?

In prezent, Carrefour detine o retea de 23 de hipermarketuri si 38 de supermarketuri sub sigla Carrefour Market. Carrefour a venit in Romania in 2001, cu formatul de hipermarket.

Citeste si:

In 2007, Carrefour a intrat pe segmentul supermarketurilor, prin preluarea celor 21 de magazine Artima din vestul Romaniei. In 2008, retailerul francez a rebranduit magazinele Artima sub numele Carrefour Express, care ulterior a fost schimbat in Carrefour Market.

Reteaua de magazine Angst este formata din 27 de unitati.

Se inteteste concurenta pe segmentul magazinelor de proximitate

In afara de magazinele de cartier care nu sunt reunite sub un brand anume, principalul concurent al Carrefour Express este reteaua Mic.ro, parte a grupului Mercadia Holland BV, companie controlata de omul de afaceri Dinu Patriciu. Primul magazin Mic.ro a fost deschis in aprilie, iar de atunci si pana acum s-a extins agresiv, astfel ca in prezent exista peste 839 de unitati in toata tara.

Un alt concurent este si Shop & Go, format dezoltat de belgienii de la Mega Image. Pana acum au fost deschise doua magazine Shop & Go.

Valoarea pietei de retail FMCG (fast moving consumer good/ produse de larg consum) a fost estimata la 16 miliarde de euro la finalul lui 2010. In primele sase luni ale anului curent, comertul cu amanuntul a consemnat o scadere de 6,2% fata de perioada similara din 2010, cea mai mare diminuare fiind inregistrata pe segmentul produselor alimentare, bauturi si tutun (-9,6%).