Grupul A&D Pharma a inregistrat in 2005 o cifra de afaceri de peste 283 milioane de euro, urmand astfel trendul de dezvoltare din ultimii trei ani. Aceste rezultate exceptionale se datoreaza investitiilor importante in logistica si in depozite proprii pentru divizia de distributie precum si in extinderea numarului de farmacii si in servicii de calitate pentru pacientii Sensiblu. Programul de investitii se ridica in 2005 la 9 milioane de Euro. Odata cu aceasta crestere, A&D Pharma a trecut printr-un amplu proces de reorganizare a departamentelor suport (de la top management pana la nivelul de executie) si segregarea lor la nivelul celor doua companii din grup Sensiblu si Mediplus.

Aceasta noua structura a permis departamentelor sa se concentreze pe fiecare piata in parte, retail farmaceutic si respectiv distributie. in ceea ce priveste Sensiblu structura de middle management a fost dezvoltata, actualmente aceasta fiind alcatuita in marea ei majoritate din farmacisti, imbinandu-se astfel armonios cultura manageriala cu cea profesionala.

“Importante pentru noi sunt investitiile in dezvoltarea locala si implicit in noi locuri de munca. Din dorinta de a veni cat mai aproape de pacientii si clientii nostri am investit in deschiderea de noi farmacii si depozite moderne proprii la nivelul intregii tari”, a spus Dragos Dinu, Presedinte A&D Pharma.

Sensiblu a achizitionat Ideapharm, divizia de retail a GSK

Sensiblu, cea mai mare retea de farmacii din Romania, singura cu acoperire nationala si parte a grupului A&D Pharma, a inregistrat in 2005 o cifra de afaceri de 63,7 milioane Euro.

Ca urmare a dublarii programului investitional de la 1,5 milioane Euro in 2004 la peste 3 milioane Euro anul trecut, Sensiblu a raportat in 2005 o crestere a numarului de farmacii de la 106 la 144. La sfarsitul lunii decembrie Sensiblu si-a marit atat echipa cat si numarul farmaciilor odata cu preluarea celor 33 de farmacii ale Ideapharm, divizia de retail a GSK Romania, Sensiblu a inceput astfel anul 2006 cu 177 de farmacii si un numar de 1700 angajati.

“Preluarea Ideapharm este un pas important in completarea echipei Sensiblu cu personal deosebit de experimentat, Europharm fiind primul lant de farmacii care a functionat sub un brand dupa 1990. Astfel, in urma acestei tranzactii se vor integra doua culturi organizationale, pacientii Europharm putand beneficia de acum inainte de serviciile Sensiblu de care se bucura lunar 1 000 000 pacienti la nivelul intregii tari,” spune Claudiu Opran, Director General Sensiblu.

Programul de carduri de fidelitate s-a dezvoltat in 2005, Sensiblu aducand pacientilor sai beneficii multiple prin lansarea cardurilor Gold si Silver. Numarul de carduri de fidelitate a ajuns in decembrie anul trecut la 880.000 (carduri active).

O alta investitie de peste 500.000 Euro pentru imbunatatirea servicilor a fost facuta in programe IT printre care si solutia software CRM, un set de aplicatii integrate care furnizeaza informatii despre profilul pacientilor. in felul acesta Sensiblu isi poate adapta mult mai eficient serviciile si programele in functie de necesitatile diferitelor categorii de pacienti.

Tot in 2005 Sensiblu a anuntat prima generatie de bursieri din cadrul programului de Burse Sociale Private Sensiblu lansat in septembrie 2004. Astfel, din elevii care s-au inscris in acest program, 27 au fost admisi la facultatile de farmacie din tara si vor beneficia de bursa Sensiblu in valoare de 100 de Euro lunar. Bursa este valabila pentru toata perioada studiilor.


Mediplus si-a mentinut pozitia de lider pe piata de distributie farmaceutica

Conform datelor Cegedim, in 2005 Mediplus Exim SA a continuat sa fie lider pe piata de distributie, cu o cota de piata de 16,2%. Compania deserveste 3500 de clienti, avand depozite in 12 orase din Romania si un portofoliu de peste 6000 de produse.

In 2005 Mediplus a continuat deschiderea de noi depozite proprii, program inceput in anul 2004. Pentru finalizarea acestui proiect, care a fost estimat initial la 6,5 milioane Euro, Mediplus a alocat inca 2 milioane Euro care vor contribui la deschiderea a inca sase depozite Mediplus la Bacau, Brasov, Constanta, Craiova, Iasi si Oradea pana la sfarsitul acestui an.

Citeste si:

Anul trecut Mediplus a investit 5,5 milioane Euro in deschiderea depozitelor proprii la Timisoara si Targu Mures si in achizitionarea terenului de la Mogosoaia unde au fost demarate lucrarile pentru noul centru logistic.

De asemenea Mediplus este lider de piata in solutii de gestiune cantitativ valorica oferite farmaciilor. 1200 de farmacii din piata de retail farmaceutic folosesc programul de gestiune „Gestfarm” distribuit de Mediplus, 100% compatibil cu cerintele legale de raportare ale CNAS.

Mediplus a implementat in 2005 un program SFAS ce presupune automatizarea fortei de vanzari, compania fiind la ora actuala singurul distribuitor din tara din domeniul farmaceutic care foloseste acest sistem complex. Echipa de vanzari a fost echipata cu tablet PC-uri, permitand astfel efectuarea comenzi on-line la sediul clientului.

„Mediplus, ca lider de piata, pune mare pret pe standardele de calitate ale serviciilor pe care le ofera clientilor sai,” spune Vivian Diaconescu, Director General Mediplus. „Am reusit sa ne obisnuim clientii cu servicii unice pe piata care sa ii ajute in activitatea zilnica sau care sa le permita sa rezolve unele probleme ce ar putea sa apara la nivel judetean. Conferintele Mediplus, la care au participat pana in prezent peste 4500 de persoane din domeniu medical, s-au dovedit un instrument important in imbunatatirea si progresul sistemului farmaceutic local,” subliniaza dl Vivian Diaconescu.

Cifra de afaceri Mediplus pe 2005 a cunoscut acelasi trend crescator, atingand la finele anului 220 milioane Euro.

Sensiblu si Mediplus investesc in consolidarea pozitiei pe piata

Pentru anul 2006 A&D Pharma isi propune sa investeasca in continuare in dezvoltarea celor doua companii in vederea consolidarii lor ca lider de piata. Astfel, planul de investitii pentru anul in curs este estimat la peste 19 milioane Euro.

„Programul investitional din acest an se va axa pe cresterea organica a celor doua companii din grup. Astfel, in ceea ce priveste Sensiblu, vom investi in integrarea farmaciilor Europharm in reteua noastra precum si in alte achizitii de acest gen. Mediplus se va concentra in continuare asupra inaugurarii depozitelor proprii,” spune dl Dragos Dinu.

In 2006 se va finaliza constructia depozitului de medicamente de la Mogosoaia.

Acesta va fi cel mai mare si mai modern centru logistic in domeniul farmaceutic din tara si unul dintre cele mai mari din sud-estul Europei. Suprafata terenului este de aproximativ 5 hectare, iar suprafata pe care se va construi este de 20.000 mp. Investitia pentru acest proiect si inaugurarea celorlalte sase depozite in tara se va ridica in acest an la 12 milioane Euro.

Un alt obiectiv investitional consta in extinderea retelei de farmacii si a serviciilor pe care Sensiblu le ofera pacientilor sai. in acest sens, compania va investi in 2006 peste 7 milioane de Euro.

„Anul acesta ne vom uita catre zonele in care unde serviciile farmaceutice sunt limitate si speram sa beneficiem de sprijinul autoritatilor de la nivel central si local pentru derularea unor proiecte menite a dezvolta in anii viitori acoperirea cu sevicii farmaceutice si a nevoilor populatiei de acolo,“ incheie dl Dinu.