Romania are un potential mai mare decat pietele din Croatia, Slovacia si Ungaria unde este prezenta Austrian Post, iar PostMaster este cea mai mare companie privata de servicii postale din Romania atat din punct de vedere al acoperirii geografice, cat si al numarului de angajati, volume distribuite, cifra de afaceri si portofoliu.

"In mod normal, monopolul postal din Romania protejeaza Posta Romana prin pastrarea in zona rezervata, a trimiterilor postale sub 50 de grame. In 2013 acest monopol va lua sfarsit si astfel apare o mare oportunitate pentru acest segment. Banci, companii de asigurari, utilitati, etc., vor dori sa distribuie mai bine, mai repede si mai ieftin decat in prezent facturile, extrasele de cont sau alte comunicari importante pentru clientii lor. PostMaster si Austrian Post doresc sa fie in Romania alternativa in serviciile postale", a declarat pentru wall-street.ro Mihai Preotescu, managing partner si administrator al PostMaster.

In prezent, piata este impartita intre Posta Romana, PostMaster si Inbox Marketing (grupul Mediapost Hit Mail) care are ca actionar majoritar Posta Franceza.

Potrivit lui Preotescu, dupa tranzactie "activitatea curenta va ramane neschimbata, iar managementul ramane cel local. Angajarile vor continua in ritmul necesar pentru implementarea strategiei actuale a companiei".

Partenerii PostMaster sunt firme precum Ikea, Cora, Billa, Kika, Metro, Piraeus Bank, Real, Selgros, Bricostore, etc.

Austrian Post, prezenta si in Ungaria, Slovacia si Croatia, a preluat 26% din compania romaneasca PostMaster si are optiunea de a prelua integral business-ul in urmatorii doi ani. Cele doua parti au agreat sa nu dezvaluie detalii despre pretul achizitiei.

Consultantul finaciar al PostMaster a fost Vulpoi&Toader Management. Consultantii legali au fost cabinetul de avocatura Danzer Pierre Cristian si firma de avocatura Schoenherr.

Citeste si:

PostMaster are 45 de birouri locale si o activitate complexa: distributie neadresata, servicii postale si gestiune de baze de date, distributie in spatii publice, geomarketing. Principala activitate a companiei este livrarea corespondentei adresate (greutate peste 50 grame). In 2010 PostMaster a livrat 130 milioane brosuri adresate si neadresate.

Anul trecut, PostMaster a raportat un profit de 300.000 de euro, la o cifra de afaceri de 6,7 milioane euro, iar anul acesta se asteapta sa ajunga la afaceri de 10 milioane de euro. In 2011, compania asteapta o crestere cu aproximativ 30% a veniturilor, crestere sustinuta de largirea portofoliului de clienti si de dezvoltarea serviciilor oferite clientilor existenti.

PostMaster, cu sediul central in Bucuresti, are ca actionari pe Mihai Preotescu (30 ani, managing partner si administrator), Mihai Balaj (32 ani, managing partner), Radu Potolea (37 ani, silent partner). Compania are 180 de angajati full time si peste 1.700 distribuitori angajati part time.

Noul actionar al companiei, Austrian Post, va furniza experienta obtinuta in pietele mai mature din regiune, produse si servicii innovative si puterea financiara necesara pentru dezvoltarea viitoare.

Austrian Post este lider pe piata furnizorilor de servicii de distributie postala si de colete in Austria si este structurata in doua divizii: “Mail & Branch Network Division” si “Parcel & Logistics Division”. Austrian Post este deja prezenta in 11 piete europene si genereaza mai mult de 30% din cifra de afaceri pe piete externe.

Venitul total al Austrian Post a crescut cu 0,3% in 2010, la o cifra de 2.351 milioane euro in timp ce EBITDA a fost de 262 milioane euro. Rata profitabilitatii a fost de 11,1%, mentinandu-se in intervalul tinta de 10-12%. EBIT-ul Austrian Post a crescut in 2010 cu 5% la o valoare de 156,9 milioane euro, crestere sustinuta de o eficientizare a costurilor ce a compensat scaderea veniturilor. Austrian Post are in acest moment 25.000 angajati.