Pretul mediu in achizitia de electrocasnice este de 300 de euro in Romania, valoare comparabila cu cea a altor tari in care producatorul Arctic exporta, insa inferioara sumelor cheltuite de consumatorii germani, care aloca in medie 500 de euro pentru astfel de cumparaturi.

O tendinta observata de reprezentantii Arctic este alinierea preferintelor consumatorilor romani cu cele ale clientilor din alte tari europene si anume produse mai complexe, cu functii multiple. Spre exemplu, cel mai scump produs din portofoliul Arctic – o combina frigorifica ce beneficiaza si de functia “lumina albastra” (permite pastrarea prospetimii legumelor si fructelor pentru o perioada mai indelungata) – inregistreaza vanzari de circa 2.000 de unitati pe luna, la un pret de aproximativ 2.200 de lei.

“In conditiile unei reveniri a consumului, piata electrocasnicelor se poate dubla. Speram si asteptam aceasta revenire, insa intrebarea este cand si daca mai iesim din aceasta criza”, afirma Monica Iavorschi (foto).

Cel de-al doilea trimestru al lui 2011 a adus vesti bune pentru piata electrocasnicelor mari care a crescut cu 5%, la 75 milioane euro.

Piata electrotail a crescut pe T2 la 306 mil. euro - vezi evolutiile pe segmente

Piata electrotail a crescut pe T2 la 306 mil. euro - vezi...

Cu toate ca sezonalitatea ar fi trebuit sa ajute piata de frigidere in directia unei performante mai bune, vanzarile din T2 2011 au fost de fapt ceva mai slabe ca cele din T2 2010. Acest lucru s-a datorat in mare parte faptului ca cel de-al doilea trimestru al anului trecut a fost sustinut semnificativ de campaniile de buy-back care au incetat incepand cu T2 2011.

Pentru producatorul Arctic 2011 a fost un an “lipsit de surprize”, dupa doi ani “greu de anticipat”, completeaza directorul general al companiei.

Producatorul a raportat in primele 9 luni ale anului o crestere de 16% a cifrei de afaceri, la 165 mil. euro, comparativ cu aceeasi perioada din 2010, pe o piata in stagnare.

In primele trei trimestre productia fabricii de la Gaesti a crescut cu 15%, la 1.030.000 unitati, dintre care 850.000 au fost exportate.

In plus, exporturile au crescut cu 18% in aceeasi perioada, evolutie sustinuta de piete traditionale precum Germania, Polonia, Franta si Turcia. 80% din productia de la Gaesti este destinata exportului, respective 70% din cifra de afaceri a companiei.

Citeste si:

Totodata, Arctic a inceput anul acesta sa exporte si in Africa de Sud, numarul tarilor in care compania livreaza produse trecand pragul de 59.

In fabrica de la Gaesti sunt produse electrocasnice sub marcile Arctic si Beko. Doar brandul Beko este destinat atat cererii interne, cat si pietelor externe.

1. Cat a costat frigiderul pe care il aveti?

2. Cand ati achizitionat acest frigider?


In prezent, brandul Arctic detine o cota de piata de 28%, in timp ce Beko a atins un procent de 7%.

Investitiile realizate de companie in acest an se ridica la 8 mil. euro, suma directionata spre extinderea capacitatii de productie, lansarea de produse noi, infrastructura. De la preluarea de catre Arcelik, valoarea investitiilor realizate pe plan local se ridica la 70 mil. euro.

De asemenea, Arctic a angajat in 2011 peste 100 de persoane. In prezent compania are peste 2.500 de angajati permanenti.

Arctic a afisat anul trecut a raportat o crestere de 6%, pana la 200 de milioane de euro.

Arctic face parte din grupul Arcelik, al treilea producator european de aparatura electrocasnica. Producator si distribuitor de produse electrocasnice, Arcelik a fost infiintat in 1955, produsele companiei fiind distribuite in prezent in peste 100 de tari din intreaga lume. Compania detine 11 unitati distincte de productie in 4 tari si are aproximativ 19.000 angajati. Portofoliul Arcelik include 9 branduri: Arcelik, Beko, Grundig, Altus, Blomberg, Elektra Bregenz, Arctic, Leisure, Flavel si Arstil.