"Potrivit ultimului studiu firmei de cercetare Canadean, consumul de bauturi alcoolice a scazut in acest an cu 4,4%, iar cel de bauturi nealcoolice s-a diminuat cu 0,9%. Principalul motiv este scaderea puterii de cumparare, care i-a facut pe romani sa cumpere mai putin si mai ieftin", a spus Berciu, citat de Mediafax.

El a adaugat ca estimarile pentru intregul an 2011 arata o scadere cu 17,9% a pietei bauturilor spirtoase, cu 3,6% pentru bauturile alcoolice in general si cu 0,8% pentru cele nealcoolice.

"Piata a fost condusa in acest an de promotii si discounturi. Pretul e rege in acest an si a devenit la fel de important ca marca. Consumul a scazut, mai ales ca valoare, si in discoteci, unde grupurile nu mai cumpara whisky pentru baieti si sampanie pentru fete, ci vodca, pe care o impart. Din acest motiv, noi avem o crestere de 10% la vanzarile de vodca", a afirmat Berciu.

Acesta a mai spus ca in ultimii ani a scazut cu peste 20% consumul de vermut, iar pentru acest an si consumul de whisky se va reduce cu 5-10%.

Firma BDG, unul dintre cei mai mari importatori autohtoni de bauturi alcoolice, alaturi de Pernod Ricard si Sollers PPD, are in portofoliu branduri precum Jack Daniel's, Finlandia, Corona, Budweiser, Bacardi si apa Evian.

Citeste si:

Berciu a spus ca daca anul trecut s-a vandut in Romania apa Evian de 3,6 milioane de lei, pentru acest an se estimeaza o scadere de 10%.

BDG a incheiat anul trecut cu afaceri de 34 de milioane de euro, iar pentru acest an mizeaza pe vanzari de 37 de milioane de euro. "Noi am preluat anul trecut mai multe marci si am avut cresteri mari, dar am crescut si la vanzarile de vodca", a explicat Berciu.

El crede ca piata ar putea creste in 2012, dar asta se va intampla doar pentru ca anul viitor este unul electoral.

"Singura speranta de redresare a pietei este ca urmeaza un an electoral. Altfel, nu exista motive de crestere. Romanii ar bea mai bine, dar exista constrangerea bugetului", a mai spus Berciu.