Dupa trei ani de la intrarea pe piata romaneasca, retailerul austriac de mobila Kika intentioneaza sa deschida al doilea magazin, in zona Baneasa, unde este deja prezent gigantul suedez IKEA.
Retailerul de mobila a deschis langa Bucuresti, la finele anului 2008, primul magazin din Romania, o investitie estimata la 31 milioane de euro. Magazinul, situat in zona Militari, are o suprafata totala de 27.000 de metri patrati, dintre care 15.000 mp reprezinta spatii de vanzare si 12.000 mp depozite.

In acest moment compania analizeaza achizitia de terenuri in zona Baneasa, dar si in zona bulevardului Theodor Pallady.

“Vom deschide in Baneasa, insa dureaza mai mult decat ne asteptam sa achizitionam terenul. Este un proiect care dureaza deja de un an, insa nu pot oferi o data exacta cand se vor incheia negocierile”, a spus Lars Lund, director general kika Romania.

Potrivit acestuia, investitia intr-un nou magazin este cuprinsa intre 30 si 35 de milioane de euro.

In zona comerciala Baneasa kika se va intalni cu retailerul suedez IKEA, care a raportat in intervalul 1 septembrie 2010-31 august 2011 vanzari de 84,5 mil. euro (361,8 mil. lei), cu 10,5% mai mult fata de anul precedent.

Numarul vizitatorilor a crescut, magazinul primind peste 2,8 milioane de persoane, care au plecat acasa cu peste 11 milioane de produse.

Aproximativ 60% din produsele vandute in intervalul mentionat au fost produse de mobilier, restul insemnand accesorii si decoratiuni.

Magazinul din Romania a fost deschis in 2007. In martie 2010, grupul suedez IKEA a intrat direct pe piata de retail romaneasca dupa achizitia drepturilor de operare si a francizei magazinului din Bucuresti de la omul de afaceri Puiu Popoviciu.

Spre deosebire de IKEA, care pana in acest moment nu a deschis un magazin in afara Capitalei, kika intentioneaza sa inaugureze pana la sfarsitul verii 2012 o locatie in Constanta, declara Lars Lund intr-un interviu acordat wall-street.ro. La momentul respectiv, oficialul kika motiva intarzierea in finalizarea acestui proiect prin lipsa de accesibilitate catre terenul unde urma sa fie construit magazinul.

Noul magazin din Constanta va genera intre 80 si 100 de noi locuri de munca.

kika detine mai multe terenuri in Romania, in orase precum Cluj sau Timisoara, planul initial de extindere vizand opt magazine. “Strategia a fost gandita pentru 4-5 ani, insa ne vom misca mai incet, vom fi mai atenti unde ne extindem”, mai spunea Lars Lund.

Miza pe vanzari online

Strategia pentru anul viitor se axeaza pe introducerea unor servicii precum comenzile online sau comenzile telefonice, cu livrare peste tot in tara. Lars Lund preconizeaza ca 4-5% din vanzarile pe 2012 se vor efectua online.

Totodata, compania va extinde gama de canapele si portofoliul de decoratiuni. Anul trecut, vanzarile de canapele au crescut cu 27%, iar anul acest avansul a fost de 3%. De exemplu, cea mai comercializata gama de canapele este Exit. Pretul unei canapele din aceasta gama poate ajunge si la 7.000 de lei.

De asemenea, in topul vanzarilor se afla si decoratiunile, cu o crestere de 10% fata de perioada similara a anului trecut.

”Avem cu 50% mai multe produse pe segmentul decoratiuni si vanzarile au crescut cu 116%. De la 1 decembrie vom comercializa si brazi pentru Craciun. In aceste conditii vanzarile ar putea creste cu 10% fata de 2010”, afirma Lars Lund.

Potrivit acestuia, luna decembrie genereaza aproximativ 8% din cifra de afaceri anuala a kika Romania.

Magazinul din Militari inregistreaza in weekend un trafic de peste 1.000 de vizitatori, in timp ce comanda medie se ridica anul acesta la 100 de euro.

In urmatorii 3-5 ani nu vom mai vedea cresterile dinainte de criza

kika a raportat anul trecut o cifra de afaceri de 48,6 mil. euro (11,5 mil. euro) si pierderi de 11,6 mil. lei (2,76 mil. euro), in scadere fata de rezultatul raportat in 2009, de 16,9 mil. lei (3,99 mil. euro), potrivit datelor furnizate de Ministerul de Finante.

Pentru acest an, Lars Lund estimeaza un avans al afacerilor de pana in 10%, fara a oferi insa detalii suplimentare. Acesta a adaugat ca retailerul va continua sa aiba pierderi si in acest an, insa magazinul din Militari, luat individual, se mentine pe profit.

”In urmatorii 3-5 ani nu vom mai vedea cresterile cu care eram obisnuiti inainte de criza. Cei care vor sa supravietuiasca vor trebui sa se bazeze pe eficienta si servicii, respectiv grija pentru consumatori”, spune Lund.

Alaturi de IKEA si kika printre cei mai mari retaileri de mobila pe plan local se mai numara Mobexpert, Elvila, Neoset si Lemet. Piata de mobila din Romania este estimata la aproximativ 900 mil. euro.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri