"In prezent, avem 44 de trenuri noi si 60 de trenuri vechi, insa utilizam doar o parte din ele, si cu aceste 16 trenuri noi vom inlocui etapizat pe cele existente", a declarat directorul general al Metrorex, Gheorghe Udriste, citat de Mediafax.

Udriste a anuntat in luna septembrie ca firma spaniola a castigat contractul in defavoarea companiei canadiene Bombardier pentru ca a inaintat un pret mai bun. Contractul este finantat printr-un credit de la Banca Europeana de Investitii, iar primul tren CAF va circula intr-un an, un an si jumatate.
Garniturile CAF vor fi asamblate in Romania si, potrivit lui Udriste, cel mai probabil la o unitate din Bucuresti.

Trenurile vor fi echipate cu geamuri rabatabile, ventilatie fortata, sisteme de informare a calatorilor si vor avea locuri speciale pentru transportul bicicletelor. Trenurile au in componenta sase vagoane, unite prin burduf.

Totodata, Metrorex a achizitionat de la compania Bombardier 16 echipamente pentru functionarea metrourilor CAF in regim automat.

Citeste si:

"Echipamentele pentru controlul traficului sunt atat fixe, montate pe sina, cat si mobile, montate pe trenuri. Intrucat cele 16 trenuri noi vor circula pe magistralele existente, unde deja avem instalatii fixe de la Bombardier, am incredintat acest contract prin negociere directa aceleiasi companii. Sistemele mobile si fixe trebuie sa fie compatibile", a mai spus Udriste.

Valoarea contractului incheiat cu Bombardier este de 4,9 milioane euro.

Metrorex intentioneaza sa cumpere alte opt trenuri in termen de maximum doi ani pentru magistralele existente si 21 de garnituri pentru viitoarea Magistrala 5, pe tronsonul Drumul Taberei-Eroilor.

Sursa imagine: Metrorex