Consumatorii au devenit mult mai atenti la costuri si mai selectivi, mai ales ca produsele la care au acces sunt din ce in ce mai numeroase.

Durata de viata a produselor scade, pe masura ce produse noi patrund pe piata din toate colturile lumii. Companiile ar trebui sa fie inovative, astfel incat sa-si surprinda consumatorii cu produse noi si care sa raspunda unor nevoi si dorinte tot mai diferite, sa-si eficientizeze costurile, dar pastrarea calitatii produselor, sa-si creasca viteza de reactie la noile conditii ale pietei pentru a putea tine pasul cu competitia si sa caute acele segmente de piata care sunt profitabile si care le pot aduce noi cumparatori”, explica Mircea Turdean (foto).

Piata de cosmetice din Romania, estimata la 700 mil. euro, se aliniaza aceluiasi scenariu, urmand ca in viitor competitia sa creasca, adauga directorul general al Farmec.

In acest context, statul roman ar trebui sa sustina in principal productia autohtona si companiile cu capital 100% romanesc. In plus, autoritatile ar trebui sa demonstreze mai multa transparenta si deschidere.

”Statul ar trebui sa fie mai conectat la realitatea economica si cu o reactie de raspuns mai rapida la cerintele jucatorilor economici. Pe de alta parte, consider ca este de datoria fiecaruia dintre noi de a contribui intr-un fel sau altul la cresterea economiei locale. Indemnul nostru este catre toti romanii de a sustine impreuna brandurile romanesti si economia locala cumparand cat mai multe produse autohtone”, spune Mircea Turdean.

Farmec Cluj-Napoca, cel mai puternic jucator roman pe piata locala a cosmeticelor, a raportat pentru primele zece luni ale acestui an un avans al cifrei de afaceri de 15%, pana la 91,8 mil. lei (21,8 mil. euro). La nivelul intregului an compania estimeaza o crestere a afacerilor de 7%, pana la 105 mil. lei.

Citeste si:

Desi 2012 este departe de a fi un ”an usor”, Mircea Turdean afirma ca strategia companiei se va axa in continuare pe investitii in modernizarea liniilor de productie, achizitia de echipamente si programe IT, modernizarea spatiilor de birouri si extinderea flotei auto.

In ceea ce priveste exporturile, Farmec vizeaza intrarea pe noi piete in anul 2012, doua dintre tinte fiind Ucraina si Rusia. In paralel, compania se va concentra si pe dezvoltarea business-ului in Ungaria, prima tara in care Farmec a initiat campanii de promovare si comunicare, produsele fiind comercializate in mai multe lanturi de magazine.

In prezent, exporturile reprezinta 10% din totalul vanzarilor companiei. Printre cele mai importante piete pentru Farmec sunt Japonia, Liban, Emiratele Arabe Unite si tari din Europa, precum Ungaria, Spania, Italia sau Grecia.

Farmec Cluj-Napoca are aproximativ 500 de angajati.

Din portofoliul Farmec Cluj-Napoca fac parte marci precum Gerovital H3 Evolution, Gerovital H3 prof. dr. Ana Aslan, Gerovital Plant, Aslavital si Farmec.