"Lucrarile vor incepe probabil in 2013 si se vor intinde pe o perioada de maximum sapte ani, dar probabil vom pune linia mai devreme la dispozitia calatorilor, in 2017-2018", a declarat joi directorul general al Metrorex, Gheorghe Udriste.

Consultantul va realiza in prima etapa, de circa doua luni, o revizuire a studiului de fezabilitate realizat in 2008, prin refacerea rutei si a numarului de statii in vederea eficientizarii costurilor.

Noua linie se va desprinde din Magistrala IV (Gara de Nord-Lac Straulesti) la statia 1 Mai si va urma traseul Bulevardul Expozitiei-Parc Herastrau (la capatul liniei 41 de tramvai)-Gara Baneasa-Aeroport Baneasa-Centrul Comercial Baneasa-Centura Otopeni-oras Otopeni-Aeroport Henri Coanda.

Traseul va avea aproximativ 14 kilometri si, in functie de rezultatele studiului de fezabilitate, va avea intre 10 si 14 statii, care vor fi deservite de zece trenuri.

Citeste si:

Legatura retelei de metrou cu Aeroportul Otopeni va fi cea de-a sasea magistrala de metrou, care are un cost total estimat la 800 milioane euro, fara TVA.

Investitia va fi realizata dintr-un credit de 320 milioane euro acordat de Japonia, prin Agentia Guvernamentala Japoneza (JICA), precum si cu fonduri de la bugetul de stat si alte surse de finantare, care urmeaza sa fie identificate.

In statia Gara de Nord 2 va fi amenajata o zona de check in pentru pasagerii celor doua aeroporturi, Baneasa si Otopeni.