V-ati intrebat vreodata daca suna cineva sa cumpere prin teleshopping? Destul de multi, din moment ce firme internationale din domeniu cheltuie anual in Romania, pentru publicitate TV, aproape patru milioane de euro.

Incercati urmatorul experiment: opriti sonorul televizorului si uitati-va la energicul italian care prezinta inele. Bate cu pumnul in masa, se loveste cu palma peste frunte, gesticuleaza, isi trece miinile prin par, se uita agitat cand spre camera, cand la traducatoare, e in stare sa treaca prin ecran ca sa ne convinga sa cumparam un inel, de fapt nu unu, ci doua, trei, cinci, plus inca unul si inca unul. Parca aduce cu vanzatorii din targul Vitan. Totul intr-un studio saracacios, rupt parca din preistoria televiziunii. Redati sonorul. “Diamante! Ka-dou! Tutti naturali!” Ati cumpara de la el? Mutati pe postul Teleshop24. Doi actori plictisiti prezinta anost tot felul de jucarii, CD-uri sau alte inutilitati pe care le puteti gasi, poate la un pret mai bun, la colt de strada.

Nu am ales intamplator aceste exemple. Alaturi de acestea, putem vedea pe posturile TV spoturi profesioniste de teleshopping (unele foarte convingatoare), facute de companii cu traditie pe plan international. Companiile de teleshopping care s-au dezvoltat in ultimii ani spun ca perceptia romanilor despre acest gen de comert pe TV s-a schimbat, cu toate ca exemplele de mai sus alimenteaza ideea ca prin teleshopping se vand produse inutile, cu o calitate indoielnica, la preturi piperate.

“Perceptia romanilor s-a schimbat fata de acum trei ani, cand erau neincrezatori si plini de prejudecati, din cauza unor companii-fantoma care au stricat imaginea teleshopping-ului”, spune Martha Toth, general manager al companiei Studio Moderna. “Reticenta fata de teleshopping s-a diminuat, iar lumea incepe sa comande, avand siguranta ca pot returna produsul fara nici o explicatie”, este de parere Ileana Negulescu, marketing manager VitaDirect. Chiar daca de multe ori ne uitam din curiozitate la spoturile despre saltele gonflabile, storcatoare de fructe, roboti de bucatarie-minune si tot felul ce accesorii de slabit, nu putini sunt cei care comanda. Marcel Straut, managing partner BestSeller, estimeaza ca aproximativ 450 de mii de romani au cumparat cel putin o data un produs prin teleshopping. Ca sa aiba succes, un produs promovat prin teleshopping trebuie sa aduca o “smart ideea”, ceva deosebit fata de ce se comercializeaza pe piata.

Sursa: http://www.capital.ro/index.php?a=22966&shift=1