“Dupa 14 ani de zile petrecuti in aceeasi firma, Vodafone, iti doresti o schimbare. In ultimii doi ani de zile am avut destul de multe invitatii pe la conferinte, unde am avut prezentari si am vazut ca oamenilor le place ce le spun legat de vanzarile prin telefon”, a declarat pentru wall-street.ro Gabriel Muresanu.

Primul sau proiect de consultanta in domeniul vanzarilor prin telefon ca antreprenor este dezvoltat pentru compania La Fantana, liderul pietei de distributie si imbuteliere de apa naturala in sistem watercooler.

“M-am hotarat la inceputul acestui an, pentru m-au cautat cei de la La Fantana, care au fost interesati sa ii ajut sa isi construiasca un model de telesales, un model de vanzare prin telefon, si am luat decizia sa incep cu acest proiect. Ei au avut nevoie de un expert in telesales, iar eu m-am ocupat in ultimii 5-6 ani de zile la Vodafone de constructia departamentului de vanzare prin telefon”, a explicat Muresanu.

Cum faci telesales

“Il suni direct pe client si ii propui niste beneficii, servicii si produse. Se poate realiza atat pe clientii din baza de date a companiei sau poate sa fie pe o piata noua, fie din piata de business, fie din piata de consumer”, a spus Gabriel Muresanu.

Bazele de date sunt furnizate de diverse surse din piata, respectiv diverse companii, care strang si dezvolta baze de date.

Gabriel Muresanu lucreaza in prezent pe cont propriu si nu are colaboratori.

“Eu fac consultanta, respectiv partea de audit, de desing a ceea ce inseamna strategie de dezvoltare de business de vanzare, dupa care ii ajut in partea de implementare, de executie si monitorizare, dar cu resursele clientului. N-am avut nevoie de angajati pana acum, pentru ca am mers pas cu pas. Am luat un proiect mare, care m-a solicitat la capacitate maxima. Urmeaza sa mai iau cateva proiecte si ulterior probabil voi angaja cateva persoane”, a precizat Gabriel Muresanu.

Multinationala in CV deschide usi

El recunoaste ca experienta in cadrul Vodafone l-a ajutat in dezvoltarea sa ca antreprenor.

“Daca nu as fi lucrat in Vodafone, La Fantana nu m-ar fi cautat. M-a ajutat tot ce am invatat acolo, am avut sansa sa am parte de schimbari o data la 3-4 ani de zile, am trecut prin toate canalele de vanzari. Ce ma recomanda este ca acolo unde am fost am produs rezultate, am facut diferenta si cred ca asta conteaza foarte multe”, a adaugat acesta.

Si in La Fantana Muresanu a inregistrat deja rezultate pozitive.

Potrivit acestuia, de la inceperea proiectului, in februarie 2011, telesales-ul a generat peste 20% din vanzarile companiei de imbuteliere si distributie de apa naturala in sistem watercooler.

Citeste si:

“In vanzarea de servicii, omul de vanzare face diferenta, pentru ca serviciul respectiv devine tangibil datorita omului de vanzare, aportul acestuia facand diferenta. Din tot business-ul din 2011 al La Fantana, peste 20% vine din telesales. Vanzarile lor implicit au si crescut, pentru ca anul trecut nu exista acest department”, a adaugat Gabriel Muresanu.

Avantajele antreprenoriatului dupa multinationala

“Esti propriul tau stapan si esti mai liber, decat atunci cand esti angajat. Poti sa castigi si mai multa experienta pentru ca aplici acest gen de consultanta pe mai multe industrii. Ii ajuti sa isi dezvolte business-ul, dar inveti si tu din fiecare industrie. In plus, castigi si mai multi bani”, a explicat Muresanu.

Potrivit acestuia, consultanta in telesales este un business profitabil, pentru ca nu exista o structura de costuri fixe “prea mari”, iar investitiile in mijloace fixe vizeaza doar lucrurile “minim necesare”.

Criza ca oportunitate

“Eu am vazut situatia economica ca o oportunitate pentru mine, pentru ca ma pot duce intr-un departament de vanzari si sa-i invat ce am invatat eu la Vodafone. Ii ajut sa isi faca o forta de vanzare, pentru ca sunt multe companii care au doar departamente de vanzare, insa nu stiu sa vanda. Angajatii ori nu sunt motivati, ori nu s-a investit in oameni ca sa invete cum sa se faca convingatori. Sunt si multe business-uri care au mers de la sine, datorita cererii din piata, nu au fost ei nevoiti sa isi caute clienti. In contextul economic actual, clientii nu mai vin ei la tine”, spune Muresanu.

Potrivit acestuia, pe fondul crizei economice, clientii au asteptari mai mari, sunt mai cumpatati, si este necesar sa cunoasca bine beneficiile bunului sau serviciului pe care vrei sa i-l vinzi.

“Este una dintre cheile succesului in criza (vanzarea prin telefon n.r.). Sa treci tu la atac prin acest marketing direct, care are foarte multe elemente, printre care si vanzarea prin telefon”, a mentionat el.

Planuri de viitor

Gabriel Muresanu are in plan dezvoltarea a inca 2-3 proiecte la inceputul anului viitor.

“Imi doresc sa am niste proiecte si in alte domenii, respectiv in servicii medicale si securitate incepand cu anul viitor. Imi doresc sa practic ce am invatat in cat mai multe industrii si s-ar putea sa imi iau si un colaborator sau doi. De asemenea, cu La Fantana voi colabora tot anul viitor”, a afirmat Muresanu.

Acesta a precizat ca nu si-a propus o tinta in ceea ce priveste cifra de afaceri in primul an de activitate.

Citeste si un interviu cu seful La Fantana despre efectele crizei financiare.

Seful La Fantana: Criza financiara ne-a facut mai destepti si mai gospodari

Seful La Fantana: Criza financiara ne-a facut mai destepti si mai...